Annons

Man kan filma med Canon 1000D, eller? Hur i så fall?

Produkter
(logga in för att koppla)

nexa79

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag måste bara fråga, kan man filma med Canon EOS 1000D, och om svaret är ja, hur gör man det? Skulle gärna vilja filma lillkillen och lägga ut små snuttar på barnens blogg för alla långväga släktingar att se, men har ingen aning om hur det ska gå till.
Behöver man någon extra utrustning utöver själva kamerahuset till detta eller vad?

Har funderat och googlat men får inget vettigt material, bara en miljon produkttester :eek:/

Kanske kan Fotosidans trevliga medlemmar hjälpa mig?
Mvh Sanna

Ok.. då är detta en lite förvirrande sida..
http://www.pricerunner.se/pi/29-111...00D-Black-18-55mm-Lens-Kit-produktinformation

Om du kollar på video så hittar du det jag undrar lite över.
Det står ju dessutom "video out" på gummiskyddet som sitter för där man sätter i sladden när man ska föra över bilder till datorn.. Vad är det bra för om det inte går att filma?

Det är för att du ska kunna koppla sladd från kameran och visa upp bilderna på tex TV.

Ok.. då är detta en lite förvirrande sida..
http://www.pricerunner.se/pi/29-111...00D-Black-18-55mm-Lens-Kit-produktinformation

Om du kollar på video så hittar du det jag undrar lite över.

Jo det står

"Video Recording 1024x768
Videolagring (Visar om kameran kan spela in videoklipp.) Ja"

Definitivt fel. pricerunner.se är nog en bra sajt för prisinformation, men där slutar trovärdigheten, uppenbarligen.

Per.

PS. Canon 500D är såvitt jag vet den billigaste Canon som kan spela in video. DS.

Det har jag ingen aning om, hur vet man det? Är en riktig rookie på kamera och foto så jag vet ingenting om någonting, hehe. Fick den i december..

Det har jag ingen aning om, hur vet man det? Är en riktig rookie på kamera och foto så jag vet ingenting om någonting, hehe. Fick den i december..

Ja din kamera har LiveView men eftersom du måste ha USB-kabel kopplad till datan när du filmar med det programmet och du får inte något ljud så är det tämligen värdelöst.

ANNONS
Götaplatsens Foto