Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto 141RC

Produkter
(logga in för att koppla)

Baldwin

Aktiv medlem
Hej

Har köpt ett stativhuvud. Manfrotto 141 RC heter det. Jag har dock inte köpt något stativ att skruva fast det på (man måste börja någonstans..).

Det kanske är en dum fråga, men jag undrar om det passar på alla manfrottos stativ eller måste man köpa en speciell modell? Man kan kanske köpa ett annat märke och skruva fast det på?

Det jag är ute efter är ett rejält och stabilt stativt. Vikten är inte så viktig då jag är rätt stark... ;-)

Tips tas emot med stor tacksamhet!

/Kristofer

Det ska funka att skruva fast på de allra flesta stativ som inte har ett fast monterat huvud. De flesta stativ har 3/8" UNC-gänga och det är samma som nästan alla huvuden har. En del stativ har 1/4" gänga istället. Då finns det adaptrar man kan använda, men det är oftast inte nödvändigt.

Lämpligt stativ till 141RC kan ju tex vara Manfrottos 055PROB, särskilt som du skriver att det inte gör något om det väger lite.

ANNONS
Götaplatsens Foto