Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Manfrottofrågor
- Trådstartare mårten
- Start datum
ohls
Aktiv medlem
jimh skrev:
Japp. Jag kommer inte ihåg stigningen på rak arm, men det är "den vanliga" stigningen på gängorna.
okej.. ska se vad jag fixar fram men går dit ner till marknivå? för min går bara ner till kanske 20cm. fast nu när jag sitter och kollar på pelare så ser den ut att gå att dela i två det skulle ju vara bra men har inga verktyg här så jag kan testa.
Ingo
Aktiv medlem
ohls skrev:
Jo det vet jag men jag tänkte på om man ska köpa en sådan på en vanlig järnafär om han anväder samma beteckning där?
Jo, det är helt "vanliga" UNC-gängor, men jag tror du har större chans att få fram skruvar med tumgäng (särskilt 3/8) i en bildelsaffär. Tumgäng används väldigt sällan (ibland i möbler) idag, men det sitter en del i bilar...
/Ingo - som nyligen letade 1/4 tums skruvar och muttrar...
Nu gör det det. Efter Hasse Lundbergs tips.ohls skrev:
men går ditt ner till marknivå?
ohls
Aktiv medlem
jimh skrev:
Nu gör det det. Efter Hasse Lundbergs tips.
hmm nu blir det mycket meckade med stativet.
Hassan
Aktiv medlem
Ett annnat sätt att komma ner till marknivå (och under) är Roger Sundlings. Saxat från recensionsbanken:
"Jag satte ett litet ballhead på den trekantiga plastploppen i botten på mittpelaren så nu har jag en perfekt macrolösning också."
Kameran hamnar upponer men mycket lägre går väl inte att komma.
"Jag satte ett litet ballhead på den trekantiga plastploppen i botten på mittpelaren så nu har jag en perfekt macrolösning också."
Kameran hamnar upponer men mycket lägre går väl inte att komma.
lynxx
Avslutat medlemskap
Måste ha uttryckt mig oklart.
Visst! Man kan hänga kameran uppochner men man kan också ta bort den lilla trekantiga ploppen från mittpelaren, ta bort mittpelaren från stativet och sedan sätta dit den trekantga ploppen på ovansidan. Fäller man sedan ut benen i spagat så har man en macromanick med rättvänd kamera också. Funkar perfekt på 190nat-trecker och torde funka på vissa 055 också.
Ett annat tips: Med 222-huvud på 055:an så kan du kasta mittpelaren. Du nkommer ganska högt ändå. Dessutom får du en härlig känsla i "pistolhandtage
t" på 222:an.
Visst! Man kan hänga kameran uppochner men man kan också ta bort den lilla trekantiga ploppen från mittpelaren, ta bort mittpelaren från stativet och sedan sätta dit den trekantga ploppen på ovansidan. Fäller man sedan ut benen i spagat så har man en macromanick med rättvänd kamera också. Funkar perfekt på 190nat-trecker och torde funka på vissa 055 också.
Ett annat tips: Med 222-huvud på 055:an så kan du kasta mittpelaren. Du nkommer ganska högt ändå. Dessutom får du en härlig känsla i "pistolhandtage
t" på 222:an.
påhittat
Aktiv medlem
Ja, det finns för många modeller!
De manfrotto saker jag köpt är 455 och kulled 168.
Lyckligtvis säljs inte stativet i dag!
Kulleden är värdelös om man vill finjustera!
Titta på 190 PRO och välj en kulled med friktions-vred samt lås-vred.
Eller varför inte ett tre-väg huvud, det är lätt att justera en sak i taget.
Lycka till.
De manfrotto saker jag köpt är 455 och kulled 168.
Lyckligtvis säljs inte stativet i dag!
Kulleden är värdelös om man vill finjustera!
Titta på 190 PRO och välj en kulled med friktions-vred samt lås-vred.
Eller varför inte ett tre-väg huvud, det är lätt att justera en sak i taget.
Lycka till.