Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manuell fokus med D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Ravestream

Aktiv medlem
Har inte hittat i någon tråd eller i instruktionsboken så jag misstänker att det inte finns.
Vet att vissa kameror piper eller markerar när man har fokus även när man kör manuell fokus, när jag kör på af så makerar den ju samt avger ett litet pip om man har det aktiverat, finns det nått liknande för MF eller är det bara att lita på sitt öga ?

Har inte hittat i någon tråd eller i instruktionsboken så jag misstänker att det inte finns.
Vet att vissa kameror piper eller markerar när man har fokus även när man kör manuell fokus, när jag kör på af så makerar den ju samt avger ett litet pip om man har det aktiverat, finns det nått liknande för MF eller är det bara att lita på sitt öga ?

på min d60 kan jag ställa in att i sökaren se en avståds mätare som anger när ett objejekt är i fokus, det borde finnas på d80. inställningen ligger antagligen i custom menyn

Dyker väl upp en grön prick nere till vänster när fokus sitter om jag inte minns fel.

ANNONS