Annons

Marknadsföra sig som bröllopsfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

Husse_sam

Avslutat medlemskap
Hej alla fs användare.
Jag har försökt marknadsföra mig på alla möjliga sätt som bröllopsfotograf men har inte fått ett enda uppdrag den vägen.
Hur marknads för ni er för att få plåtningar?

Hej alla fs användare.
Jag har försökt marknadsföra mig på alla möjliga sätt som bröllopsfotograf men har inte fått ett enda uppdrag den vägen.

du kanske är för dålig?

hehe ne jag vet inte, du har ju inga bröllpsbilder på din hemsida newspic... vart lägger du upp bröllopsbilderna?

Det är väldigt stor skillnad på nyheter och bröllop.
Det finns som påpekat ingen portfolio på dina bröllopsbilder och/eller porträtt fotografering.
Har du inga är det dags att skaffa såna.

/Stefan

Hej alla fs användare.

Jag marknadsför mig inte alls men får några jobb då och då av två anledningar;

a) Brudpar snubblar över mina bilder, gillar dem och tar kontakt. Ju fler bröllop jag gör ju fler bilder att snubbla över.
b) Bekanta till de jag redan fotat hör av sig för att de gillade mina bilder/hur jag jobbar.

Att brudparen tar kontakt med mig utan att jag kallar mig för professionell bröllopsfotograf gör också att pressen är mindre än om jag skapade en site med titeln "Magnus - bröllopsfotograf!".

Personligen kommer jag inte att marknadsföra mig som bröllopsfotograf förrän jag känner mig tillräckligt duktig.

ANNONS