Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Maska hår.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.

Jag har redigerat en del och klippt ut människor ur vita bakgrunder.
Det har väll gått ganska bra dock har det tagit mig otagliga timmar då jag tillslut börjat använda mig av pixelart för att få med allt hår.

När det någon som har något lite enklare alternativ?

Jag sitter och redigerar i Photoshop cs5 på mac om detta kan vara betydande.

MVH
Johanna

Kan du visa exempel? Du kan gå till mosebackefotografiska.se (och regga dig) för att visa bilder direkt eller posta länkar här - så kan du nog få input kring vad du talar om.

Nu är dessa bilder väldigt dåligt retuchade men det kanske ger ett hum om vad jag menar.

http://ochsen.blogg.se/2010/october/i-love-my-rats.html

Som du ser är hennes svans och päls inte riktigt har velat följa med ur original bilden och så jag har gjort är att sätta mig och använt mig av pixel art (med andra ord en pixel i taget) för att bli av med orginial bakgrunden.

Min fråga var om någon har ett lättare sätt att göra så att päls/hår går att få ut ur bilden på ett mindre tidskrävande sätt,
Jag har upptäckt att det finns ett verktyg som heter bakgrunds sudd( lr liknande) men har inte riktigt förstått mig på hur det fungerar mer fläckfritt.

hoppas ni förstår mer hur jag menar :)

/
Johanna

ANNONS
Götaplatsens Foto