Annons

Material till egen fotokalender

Produkter
(logga in för att koppla)

AKB

Aktiv medlem
Jag vill göra en egen fotokalender. Program att göra den i är inget problem (använder Publisher som jag tycker funkar jättebra, man kan lätt fixa egen design och det finns bra mallar för själva kalenderdelen). Problemet kommer sedan när jag så att säga ska "tillverka" den. Jag ser två alternativ:

1. Skriva ut den själv på nåt bra papper. Ok, men hur sjutton binder man ihop den på ett snyggt och billigt sätt??

2. Skicka till någon firma, typ på internet. Också ok, men jag vill ha den billig och utan tillstymmelse till reklamloggor på (som tex Lofoto).

Är det någon som har några bra tips?? Tack på förhand!

Hmm, har varit inne på Crimson men de tar 195 kronor för en i och för sig snygg kalender i A4, men jag tycker ändå att det är för dyrt.

Eller menar du att man kan låta dem ringbinda enbart? Om man skriver ut själv alltså? Vet du vad det kostar i så fall?

Jag har letat efter såna där ringbindningsapparater, och det finns väl såna som inte är så dyra. Men jag har bara hittat såna ringbindningsmojjar i plast med hel rygg liksom. De är vare sig snygga eller praktiska till en kalender för det går inte snurra upp bladen hela vägen, om ni förstår vad jag menar... Jmf med ett kollegieblock som går snurra upp med ett sånt där häfte man brukar få på kurser eller konferenser som har sån där plastmojj...
Finns det bättre och snyggare ringbindningsmojjar att köpa för att göra själv?

Senast ändrad:
eller gör själv . . vet inte vad den lilla "maskinen" kostar som man monterar med . . men lösa ryggar kostar väl 1.50 per styck ungefär // rob

Bilagor

• 2460110.jpg
    2460110.jpg
    10.8 KB · Visningar: 1,618
letade lite till:

"En kraftig stansmaskin för marknadens smartaste inbindningssystem. Klarar att stansa ca 15 blad (80 g). Binder in upp till 95 blad. Plastryggen i polypropylen går att öppna och stänga flera gånger, vilket gör detta system till det allra bästa.Ryggen är även så konstruerad att bladen går att vända helt bak, precis som ett kollegieblock. Mått: 440x370x290 Vikt: 10,1 kg. 1 års garanti."

http://www.onoffice.se/show_subcategory.php?id=38506&highlight=11&limit=52

men det är ju inte billigt då förståss . .

//rob

Att köpa en egen ringbindare ny, är vad jag förstått rätt så dyrt, det kan väl hända att det finns beggat på blocket. Jag tror dock att man kan ringbinda på matton mot en billig penning, det kunde man iallafall när jag gick i skolan.

/Mattias

ANNONS
Götaplatsens Foto