Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Maxtor och vista

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats-vbg

Aktiv medlem
HEJ

Jag har stött på ett problem med min Maxtor One touch externa disk, sedan jag köpte en ny dator med vista i. Problemet är att själva knapptryckningen på Maxtor disken inte verkar generera någon signal via USB porten in till programmet som då skall starta säkerhetskopieringen. Det var ju lite pill innan jag fick programet installerat i Vista datorn, man var ju tvungen att öppna för Administrators rättigheter för programmet självt. Nu funderar jag på om det är något liknande för USB'n, att den måste få någon slags rättighet för att kunna ta emot knapptryckningen....??
Någon som vet ??
HJÄLP !!

Jag har fått ett dystert svar från Maxtor/Seagate supporten:

With regards to your query, If the drive that you are using is Maxtor OneTouch drive or Maxtor OneTouch II drive then I would be sorry to inform you, that the backup software for these drives does not work on Windows Vista Operating System but you will be use only the drive and manually copy and paste the files to the drive.

Jag köpte en ny Maxtor 4, som fungerar bra i min Vista. (899 kr för 500 GB)