Annons

Media Markt?

Produkter
(logga in för att koppla)

joadoa

Aktiv medlem
Hej! Är det någon här inne som köpt några kamra prylar på Media Markt? Har dom stort utbud? vettiga priser?

Tacksam för svar!

MVH/Joakim
 
Gå dit och kolla!
De har väldigt många kompakter på display, som man kan klämma och fota med. Samtliga har ström så de funkar. Lite klenare med DSLR, men det finn en del.
Priser vet jag inte. Men som sagt å dit och se efter.
 
Men vad händer om kameran går sönder, då måste man hålla på att skicka och ha sig!? Och det andra som verkar bökigt är att det då är engelsk manual och engelska menyer.. :(
 
vad man ska komma ihåg med Media Markt är att varje varuhus sätter sina egna priser och vad jag har förstått så har de olika fotoavdelningarna lite olika strategi när det gäller priserna. Dessutom kan det löna sig att påpeka när ett pris är onödigt högt i förhållande till andra butikers priser.
 
Jag har köpt ett objektiv på Media Markt (Canon EF 70-200mm f4L USM) och jag är mycket nöjd och fick ett bra pris. Däremot så var jag ute för någon vecka sedan och frågade på pris på andra objektiv och de var hela 3000 dyrare än t ex Cyberphoto. Enligt svaret jag fick berodde detta på att det inte var något de hade hemma i sitt sortiment utan fick beställa och då var det inget speciellt ovanligt objektiv. Så skall man ha något de inte har hemma skall man nog kontrollera priserna extra noga. I övrigt har jag inget negativt utan jag är väldigt nöjd med det köp jag gjorde.
 
joadoa skrev:
Men vad händer om kameran går sönder, då måste man hålla på att skicka och ha sig!? Och det andra som verkar bökigt är att det då är engelsk manual och engelska menyer.. :(
Du får samma service hos Canon i Sverige som om du hade köpt kameran hos MM.

Menyer väljer du själv i kameran. Det finns både svenska och engelska och ett antal andra språk. Såvitt jag vet får du också samma manualer. Annars kan man köpa svensk manual från Canon för ett par hundringar.
 
ErlandH skrev:
Du får samma service hos Canon i Sverige som om du hade köpt kameran hos MM.

Menyer väljer du själv i kameran. Det finns både svenska och engelska och ett antal andra språk. Såvitt jag vet får du också samma manualer. Annars kan man köpa svensk manual från Canon för ett par hundringar.

Är affären som du rekomenderade bäst o billigast, dom är ju rätt mycket billigare än svenska sidor? hur mycket får man tulla och betala i frakt sedan då?
 
joadoa skrev:
Är affären som du rekomenderade bäst o billigast, dom är ju rätt mycket billigare än svenska sidor? hur mycket får man tulla och betala i frakt sedan då?
Jag har inte själv handlat från firman, så jag kan inte rekommendera den. Men det finns flera andra trådar här där den diskuteras.

Någon tull eller skatt tillkommer inte, eftersom Storbritannien ligger i EU. Frakt tror jag framgår på webbsajten.
 
gjorde en jämförelse mellan dustinhome.se och http://www.warehouseexpress.com på dessa prylar:



Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM
Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM
Canon EOS 40D
Lowepro Primus Arctic
Hoya 77mm SHMC PRO-1 UV
Sigma 77mm EX DG UV Filter

vad blev då resultatet, jo på den engelska sidan skulle kalaset gå på 26 448kronor i med dagens valutakurs och 37 680 kr på dustin. En jävla skillnad! Då har jag inte räknat med cashbackén på obj och huset.

Men vågar man köpa trots allehanda nöjda svenska kunder?
 
Det finns en hel tråd om att handla ifrån warehouseexpress, annars kan du handla ifrån Robertwhite då har då grejerna på 48 timmar, jag handlade min D300 därifrån och jag rekomenderar dom starkt. Lycka till!
 
joadoa skrev:
Hej! Är det någon här inne som köpt några kamra prylar på Media Markt? Har dom stort utbud? vettiga priser?

De har ett oväntat stort utbud. De ligger granne med ElGiganten, som blir ElDvärgen i jämförelse.

Numera ids jag inte ens gå in på Dvärgen, utan parkerar direkt på MM.
 
joadoa skrev:
Hej! Är det någon här inne som köpt några kamra prylar på Media Markt? Har dom stort utbud? vettiga priser?

Tacksam för svar!

MVH/Joakim

Var inne på MM i Jkp för några månader sedan och de hade visningsexemplar ALLA Canon och Nikon DSLR! Rena himmelriket. :)
 
joadoa skrev:
Men vågar man köpa trots allehanda nöjda svenska kunder?
Tror inte det är farligare att handla från en brittisk (eller amerikansk) firma än från en svensk. När det gäller t ex WE och RW (och t ex B&H och Adorama i USA) finns det ju massor av vittnesmål här på FS om hyfsad service och korrekt bemötande. Jag skulle inte tveka en sekund.
 
Re: Re: Media Markt?

flutte skrev:
De har ett oväntat stort utbud. De ligger granne med ElGiganten, som blir ElDvärgen i jämförelse.

Numera ids jag inte ens gå in på Dvärgen, utan parkerar direkt på MM.
Problemet är dock att man måste fysiskt parkera på MM och gå in för att se om det man söker finns där. Hos Dvärgen, Scand Photo mfl kan man kolla och jämföra sortiment och priser på nätet. MM är säkert bra, men ligger ca 30 min cykelväg bort från mig. De övriga är bara ett klick bort.
 
ANNONS