Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

mellanringar till 350d?

Produkter
(logga in för att koppla)

wintermania

Aktiv medlem
Äntligen har jag tagit mig i kragen och köpt en 350d med kitobjektivet! Vet någon vilken närgräns det objektivet har och finns det några mellanringar man kan köpa för att komma lite närmare? Är novis på området så alla tips och råd är välkomna!

Det har rätt bra närgräns i original. 28cm, och det räknar man ju från fokuseplanet (sensorn).
Jag vet inte hur det är med EF-S-objektiv, om det finns mellanringar som passar till dem. Annars är ju en +4 närbildslins ett alternativ som du kan använda tills du får råd med ett makroobjektiv, för jag misstänker att du kommer att vilja ha det så småningom, om du är intresserad av närbilder. :)
Mellanringar funkar däremot finemang till EF 50/1.8 tex, som är mycket skarp och prisvärd.

ANNONS
Götaplatsens Foto