Annons

Men hur ska jag ta bort blänket?

Produkter
(logga in för att koppla)
femte gången gillt... Hoppas jag inte dödar forumet med alla luriga varianter men det är så förbenat kul att pilla med andras bilder :)
 

Bilagor

  • mia[1]_44.jpg
    mia[1]_44.jpg
    24.7 KB · Visningar: 295
Av alla dina härliga så

måste jag säga att den sista föll mig verkligen på läppen! *kollar mailen bums* annars så får jag väl plocka dem härifrån
 
Senast ändrad:
Och lite mer i grönt...
Just ja, glömde hårstråt! Neej, orkar inte...
 

Bilagor

  • mia.jpg
    mia.jpg
    47.5 KB · Visningar: 276
festfotografen skrev:
För det finns ingen möjlighet att det var 2 personer som fick fram samma resultat ?
det var värst vad du hakat upp dig och tjatar om detta i forum och i mejl till mig.
du får gärna ogilla mig men tjafsa hellre med mig enkom i mejlform.
om du vill så kan jag skicka dom två omtalade bilderna plus originalet i detaljform och berätta varför det är helt omöjligt att han kunde gjort exakt samma saker som mig, så du kanske förstår varför jag ropade till då.
 
Jag var mycket försiktigare än er andra. Två lager, gjorde övre mörkare med kurvor, det undre ljusare, kopierade det övre mörka till en vit lagermask. Slog ihop lagren, kurvor igen, mycket lätt gaussian blur (minska jpeg artefakterna), resize 0.66, unsharp mask, resize igen till 400 höjd, USM igen.

Jag tycker det blev rätt bra, ser naturligt ut, alla små detaljer syns bättre, det lilla gråblå färgsticket är borta och blänket är kvar men inte så framträdande.
 

Bilagor

  • mia.jpg
    mia.jpg
    28.8 KB · Visningar: 393
Estethia skrev:
det var värst vad du hakat upp dig och tjatar om detta i forum och i mejl till mig.
du får gärna ogilla mig men tjafsa hellre med mig enkom i mejlform.
om du vill så kan jag skicka dom två omtalade bilderna plus originalet i detaljform och berätta varför det är helt omöjligt att han kunde gjort exakt samma saker som mig, så du kanske förstår varför jag ropade till då.

Det var bara en enkel fråga Chrstel om du sen tycker att jag tjafsar får du väl tycka det, inte för att jag tjafsat i mail heller men var har jag tjafsat i forumet ?
ska inte dra in den här tråden ännu längre in på nått sidospår, men jag ogillar hur som helst inte dig.
 
Här kommer mitt bidrag!

PS. var snälla mot mig nu, detta är första bilden jag lägger upp här... ;)

Hoppas ni gillar den!

Jag har gjort följande:
Arbetat med klonstämpel i olika hårdhet
Plåster-/laga-verktyg
Belyst och skuggat
Ändrat nyans och mättnad på ögonvitor och tänder för att få dem lite vitare samt reducerat ljusblänk i pupillen

tror det var allt...
 

Bilagor

  • mia._liten.jpg
    mia._liten.jpg
    41.5 KB · Visningar: 364
Senast ändrad:
Juttu skrev:
Här kommer mitt bidrag!

PS. var snälla mot mig nu, detta är första bilden jag lägger upp här... ;)


Vi är alltid snälla, man får bara vad man förtjänar ;-)
Jag gillar den! Klart annorlunda blick blev det!
Maila den gärna!
 
Hej hopp, mitt första försök på det här med hemläxan :) Vad tycks?
 

Bilagor

  • blenket_fixed.jpg
    blenket_fixed.jpg
    35 KB · Visningar: 316
Senast ändrad:
Alle02 skrev:
Den fick lite speciell karaktär! Vad har du gjort med den?

Tjaa...vad har jag INTE gjort med den ;) Började med att ta bort blänket - som väl var själva uppgiften.

Sen ville jag sätta lite särprägel på den, för ta bort blänket har juh alla andra gjort. Så jag lekte lite med kuvor, mättnad, färgbalans...har hoppat mycket fram och tillbaka så jag kan inte riktigt berätta hur jag gjort i nån steg-för-steg beskrivning :) men du kan få psd-filen om du vill?
 
Då var den skickad...filen blev närmare 6 MB så jag hoppas du har plats! Hör av dig om det inte funkar så får jag lösa det på nått annat sätt.
 
Delade upp bilden i olika kanaler (YCbCr), och tog bort blänket genom att sänka dess "blåhet". Har nästan bara arbetat i färgkanalerna.

Lekte även lite ytterligare med bilden, så den kan ha blivit lite väl färgstark. Jag tyckte dock det blev intressantare kontrast med rödare ansikte mot gröntonad bakgrund. Kanske har jag bara defekt färgseende ;).

http://foto.dovervik.net/fotosidan.se/mia-bearbetad.jpg

/Anders D
 

Bilagor

  • mia-bearbetad-mini.jpg
    mia-bearbetad-mini.jpg
    22.5 KB · Visningar: 231
Anders - Wow! Den blev häftig! Tack!
Och tack till alla er andra som har lagt ner så mycket jobb på denna bild och alla fina resultat jag har fått på mailen! Ni är verkligen superduktiga!!!!!! :)
 
Kände att jag var tvungen att försöka med den här bilden.
 

Bilagor

  • mia_fix.jpg
    mia_fix.jpg
    40.1 KB · Visningar: 165
Hmm.. såg helt plötsligt lite småmissar. Vi försöker igen.
 

Bilagor

  • mia_fix2.jpg
    mia_fix2.jpg
    43.1 KB · Visningar: 146
ANNONS