Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mer än frakt vid utlands köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ascona75

Aktiv medlem
Sitter och gämför lite priser på KM Dynax/Maxxum 7D och i Köpenhamn som är nära och bra för personligt avhämtning kostar huset ca 9000:- vilket är liiiite för mycket för mig just nu (typ innan jag hittar jobb igen ha ha)

Men från Usa (Tex Adorama) så ligger huset på ca 5500:- vilket ev skulle kunna uppnås.

Frågan är då bara om det tillkommer några extra avgifter, så som tex tull eller liknande så att man i slutändan likväl kommer upp i ungefär samma pris som här hemma och i Danmark?

Mv.

25% moms + exp.avg. Ingen tull på digitala kamerahus. Så 5500:- + moms + frakt + exp.avg. ger cirkus 7400:-

Oki, tackar för det : )

Det blev ju en del ändå, men fortfarande under dom 9000:- dom vill ha i Danmark.
Tror Fotoquick hade något hus kvar här hemma för 10000:- : (

Blir nog att vänta en ett tag till då.

Mv.

Ps: Läger till ett ps, om man känner någon i Usa som kan köpa på plats och sen skicka som "gåva" då kommer man undan överiga avgifter eller?

Senast ändrad:
Kan kanske låna tråden lite...
Ingen tull på digitala kamerahus nej.
Jag hade tänkt att beställa ett objektiv (ef 85 1.8), motljusskydd + filter till det, och en kameraryggsäck från B&H Photo i NewYork. Tillkommer tull på det? Och isf hur mkt?
Tullverkets hemsida hade ju inte så många olika varor att välja mellan i sin lista :p

Om det köps över disk så får man betala NY moms (6,5-7% om jag minns rätt)

För att gåvor skall få föras in momsfritt får ej gåvans värde översiga 500 SEK. Men man kan ju försöka. gäller ju bara att det inte skadas i frakten, för sätter du ett värde på < 500 SEK så kollar troligen inte tullen den och du slipper momsen, men skadas något eller kommer bort får du ju bara 500 SEK i ersättning..

Skall du då dessutom ha objektiv så är där tull på dem.. 7,5 % (om jag minns rätt)

Har du kollat på tex http://www.technikdirekt.de det är i tyskland och det enda som tillkommer är frakten.

ANNONS
Götaplatsens Foto