Annons

Mer "fältmässig" väska...

Produkter
(logga in för att koppla)

Snusmumriken

Ny medlem
Tjena! Som helt ny medlem på fotosidan och nybliven ägare till en Canon 300V har jag massor av frågor o funderingar. Den som känns mest akut är dock om någon kan rekomendera en smidig kameraväska till denna kamera med tillhörande zoomobjektiv (75-300mm)? Gärna någon som är någorlunda vattentålig, om det finns... Väskan som medföljde i paketet, Canons egen, känns minst sagt otymplig.

Tack för ordet!

Hej Anders. Jag skapade nyligen en diskussion "kameraväska", du skulle kunna kolla i den. Det kan säkert vara till hjälp.
Har en likadan Canon väska som du till min
EOS 300 och den är inte bara otålig utan även väldigt trång, speciellt nu när jag har skaffat filter m.m.
Lowepros väskor verkar vara omtyckta har bestämt mig för en Nova 4 för att få plats med nuvarande och kommande utrustning...

Per-Olof Nordin

Hej Anders,

Jag köpte en Samsonite Trekking till min 300V, men jag har "bara" 28-90-objektivet.

Till den är den hygglig. Man får plats med film och digitalkameran och lite extraprylar. Och får ett visst regnskydd. Men Lowe:s verkar tuffare...

Dessutom tror jag inte Samsonite sväljer Ditt teleobjektiv... I alla fall inte min modell.

Lowe är nog ett bra val.

Ett tips kan vara att verkligen prova 300V:n i väskan först. Jag fick bygga om min väska litegrann eftersom handgreppet på höger sida sitter närmare objektivet än på de flesta andra kameror. Det kan ge Dig problem om Du har otur. Och det kan ju vara skönt att slippa använda Mora-kniven på en ny väska...

Tack för fina synpunkter! Jag har nog bestämt mig för att satsa på en slimmad "Topload"-modell (typ Lowe Pro Top Load Zoom Pro AW). Har för det mesta ändå en större säck på ryggen på mina turer där jag kan förvara extra utrustning, film m.m.

Återkommer med recension...
/Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto