Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MH-18a snabbladdare blinkar väldigt snabbt

Produkter
(logga in för att koppla)

genne

Aktiv medlem
Hej

Vart o skaffade mig en D700 idag. Trevlig känsla. Hursom, satte medföljande batteri i medföljande laddare som vanligt. Det konstiga är att efter ett tags vanligt blinkande, så börjar den snabb-blinka, för att sedan övergå i standardblink. Snabb-blinket är väl ungefär dubbla frekvensen mot den vanliga. Laddaren blir också ganska varm när detta hände. Har både D80 och D200 och har aldrig sett det hända när jag laddat de batterierna på samma typ av laddare... Någon som har nån idé om vad det handlar om?

/Chrille

Hej

Vart o skaffade mig en D700 idag. Trevlig känsla. Hursom, satte medföljande batteri i medföljande laddare som vanligt. Det konstiga är att efter ett tags vanligt blinkande, så börjar den snabb-blinka, för att sedan övergå i standardblink. Snabb-blinket är väl ungefär dubbla frekvensen mot den vanliga. Laddaren blir också ganska varm när detta hände. Har både D80 och D200 och har aldrig sett det hända när jag laddat de batterierna på samma typ av laddare... Någon som har nån idé om vad det handlar om?

/Chrille

Så uppför sig också min laddare till min D2. Skulle tippa att det är för att ge dig en chans att calibrera batteriet. Det blinkar snabbt och då hinner man trycka på kalibreringsknappen. Gör man inte något övergår den till vanlig laddning.

/johan

ANNONS