Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Midjeväska i Stockholmsbutik?

Produkter
(logga in för att koppla)

anisette

Aktiv medlem
Jag åker till Peru på onsdag morgon och har sent omsider insett att det skulle vara bra att ha kameran i en midjeväska när jag vandrar. Brukar ha den runt nacken/axeln med extra objektiv i dagturssäcken, men tre dagar i rad blir det säkert jobbigt.

Har en Canon EOS 20D med objektiv 18-50 och 70-200 och vill helst kunna välja vilket jag har på kameran. Tycker LowePro Off Trail 2 verkar bra, men jag vet inte om den blir klumpig på mig som inte är så lång och har inte heller hittat att den finns tillgänglig att köpa nu i någon stockholmsbutik.

Jag har två nätfack för vattenflaskor på dagturssäcken, så ett av dem skulle jag kanske kunna använda som stöd för ett fastspänt objektiv.

Tyvärr är det för sent att skicka efter något. Alla alternativ och idéer är mycket välkomna eftersom jag snabbt behöver få tag i något eller komma på någon bra lösning :)

Ring Scandinavian Photo eller Fotovideo och fråga.
Hade jag sett det kl 14.09 så hade jag sagt att du skulle ringa Hegethorns. Dom postar samma dag men nu är det för sent för det tror jag.

Tack Peranders för tipset! Jag kom att tänka på det och ringde Scandinavian för att höra hur lång tid det skulle ta att flytta väskan till stockholmsbutiken. Minst tre dagar, och jag har bara två vardagar kvar :( Postpaket trodde han skulle vara framme tisdag em, men det känns lite osäkert. På Hegethorns webbsida står det tre dagar för postpaket, så det hade tyvärr inte hjälpt om de hunnit skicka paketet idag.

Kanske LowePro Off Trail 2 är för stor för mig, så den är ivägen när jag går. LowePro Topload Zoom toploader 70 AW kan vara ett alternativ om jag kan få tag i den, men den verkar bäras runt nacken. Alternativt nöjer jag mig med något där jag får rum med mitt 18-50 och tror att det blir det som får sitta på för det mesta.

Tack Arne, jag har planerat ett besök hos FotoVideo, men de verkar inte ha några midjeväskor inne för tillfället. Får nog hitta en annan lösning.

ANNONS
Götaplatsens Foto