Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mikrojustering på 7D
- Trådstartare emwkat
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Alla
Det går men det är inte alltid det funkar särskilt bra. Zoomar är fullståndligt hopplösa. Stämmer det på ett avstånd och en brännvid så funkar det sämre så fort avståndet eller brännviden är en annan. Provade att microjustera mitt Sigma 180 som frontfokuserade 1 mm vid skala1:2. Jag fick skärpan att sitta perfekt men när jag fotade vid 2,5 m avstånd så felfokuserade objektivet med ett par dm!!! Vill di bli galen så varsågod att prova justera dina objektiv med 7D´s microjustering
Hej har en dum fråga.
Kan man mikrojustera alla obj eller endast canons egna?
Det går men det är inte alltid det funkar särskilt bra. Zoomar är fullståndligt hopplösa. Stämmer det på ett avstånd och en brännvid så funkar det sämre så fort avståndet eller brännviden är en annan. Provade att microjustera mitt Sigma 180 som frontfokuserade 1 mm vid skala1:2. Jag fick skärpan att sitta perfekt men när jag fotade vid 2,5 m avstånd så felfokuserade objektivet med ett par dm!!! Vill di bli galen så varsågod att prova justera dina objektiv med 7D´s microjustering
apersson850
Aktiv medlem
Säter är befolkat med en del av Fotosidans medlemmar, som redan försökt sig på detta.
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Lennart (Photocon) antydde att de var tvungna att lobotomera hela bunten (det var nåt med att kopplingarna mellan höger och vänster hjärnhalvor blivit korskopplade och att ingen (inte ens doktor Dängroth) fixade att reda ut härvan utan kniv.
apersson850
Aktiv medlem
Det senaste jag hörde var att han fixade det med en mikrojustering.