Annons

Min 2:a 7D levererar inte samma kvalitet

Produkter
(logga in för att koppla)

rispalt

Aktiv medlem
Hej,
Jag köpte en 7D när den kom förra hösten. Grymt nöjd. Fokus satt där man ville och höga iso var en glad överraskning (med raw + lightroom). Detta jmf 350D och med EF-S 17-55.
GRYMT nöjd. Köpte sedan 580EXII och insåg värdet med upplättningsblixt som fungerade bra i TTL läge.

Hela kitet blev stulet i Barcelona:( :( :(.

Köpte ny 7D + 17-55 + 580 EXII + 70-200 IS från Tyskland (man måste ha lite tröst)

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, Men jag känner att ngt imte stämmer.
- Bild med blixt, upplättning, AV läge blir ofta överexponerad.
- 17-55 sitter ofta inte skärpan rätt.
- Höga ISO upplever jag mkt brusigare än med min förra.
- 70-200 är en glad bekantskap och det känns som att fokus sitter betydligt bättre med den.

Jag har senaste firmware och provat alla klassiska reset knep - ingen skillnad.

Ja - lämna in paketet för kalibrering/justering känns ju som en sak jag bör göra. Men utbrända bilder och mer brus i bilder förvånar mig. Kan det vara ngt intervision kan mäta upp, justera/åtgärda? Det är inte 100% felutfall men så mkt sämre än tidigare.

I annan tråd har jag förstått att intervsion kommer att godta kameran även om den är köpt i Tyskland (AC-foto)..

Har mi mer ideer hur jag ska gå tillväga så är jag tacksam för tips.
 
Skicka in den på Af-justering och be dem kolla upp så att den presterar som den ska göra både med sensorn och af ;)
 
Har du lust att skriva lite om hur det gick till? Man har ju hört många gånger att de stjäl värre än korpar i Barcelona. Jag har varit där några gånger helt utan problem dock. Kan vara bra att få lite tips..

Lite dumt, men vi hade koll - trodde vi. Vi var nere på stranden hela familjen, Tagit fina badbilder vid strandlinjen. Mkt folk. mkt suspekta strandsäljare. Hade dåliga vibbar. Hade stenkoll. Efter att jag badat tar jag en dusch. Tjejen sitter på handuk med kameran mellan benen, under knäna med en t-shirt över. T-shirt som skydd mot sol - och att inte väcka uppmärksamhet - men det hade vi redan gjort.
Jag är blöt, tar en promenad för att torka upp innan jag vill ta i kameran. Blir uppehållen av en dam som vill ha hjälp med barnvagn. Max 5 minuter är jag borta. Kommer tillbaka och då har tjejen försvunnit och jag anar oråd. Ngn har tagit kameran och gått/spungit till en cykel, hon hann aldrig ifatt.
Efter så berättar några omkring att de sett ett gäng som såg ut att hålla koll på oss, han var inte ensam. Tog chansen. Hemförsäkring hjälpte mkt men man unnar verkligen inte dessa busar ngt. Jag är ingen kämpe man jag tror att jag på ren adrenalin gett dem en match om jag varit i närheten. Hade jag kommit 1 minut innan... Ogillar.

Tack - service får det bli. Jag vet att 7D kan prestera! Sjukt nöjd ska jag bli igen.
 
ANNONS