Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min 400D tar sne bild !

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe71

Aktiv medlem
Upptäckte nu efter 8 veckor att min 400D tar bilden fel..
Kanske låter lustigt att jag inte upptäckt det tidigare, sedan iaf så testade jag att hålla kameran 'rakt' & tog flera bilder på en tegelvägg med mina tre olika objektiv..
O visst.. På bildens högra sida längst upp ser man klart & tydligt att bilden är sne.
Testade då att hålla kameran snett lite & fick en rak linje upptill...

Har nu lämnat in den på Elgiganten ... Service ...
Får nu vänta ca: 3 veckor.. suck suck nu när man lärts sig de första stegen & köpt in några objektiv...

Annars är jag mkt nöjd med denna kamera , men retade mig på detta fel & lämnade in den idag.

// Tobias

Tobbe71 skrev:
Upptäckte nu efter 8 veckor att min 400D tar bilden fel..
Kanske låter lustigt att jag inte upptäckt det tidigare, sedan iaf så testade jag att hålla kameran 'rakt' & tog flera bilder på en tegelvägg med mina tre olika objektiv..
O visst.. På bildens högra sida längst upp ser man klart & tydligt att bilden är sne.
Testade då att hålla kameran snett lite & fick en rak linje upptill...

Har nu lämnat in den på Elgiganten ... Service ...
Får nu vänta ca: 3 veckor.. suck suck nu när man lärts sig de första stegen & köpt in några objektiv...

Annars är jag mkt nöjd med denna kamera , men retade mig på detta fel & lämnade in den idag.

// Tobias

Jag hade sneda bilder på min D70. De hade missförstått problemet (de tittade bara i överkant men felet var i underkant). Prismat satt snett men fick en ny kamera så jag slapp vänta.

Bilderna var perfekta men vad hjälper det när man inte ser ordentligt.

Re: Re: Min 400D tar sne bild !

iSolen.se skrev:
Jag hade sneda bilder på min D70. De hade missförstått problemet (de tittade bara i överkant men felet var i underkant). Prismat satt snett men fick en ny kamera så jag slapp vänta.

Bilderna var perfekta men vad hjälper det när man inte ser ordentligt.

Ok ! Ja detta verkar vara samma fel.
Hoppas att jag får en ny kamera el. slippa vänta så länge... suck..

ANNONS
Götaplatsens Foto