Annons

Min Canon eos 350 d vill inte starta!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Horren

Ny medlem
Min tjej hade kameran och då kom felmedelandet error 99 upp. Jag har förstått att det har med objektivet att göra, men tror inte att det är det som är problemet. Nu startar kameran inte över huvud taget. Jag har laddat batteriete och provat att växla till orginalobjektivet, men ingen skilnad. Vad kan det vara för fel, är kameran redo för skroten eller vad?

Om någon har tips på vad det kan vara så vore jag tacksam mvh Kalle!

Kan du starta kameran utan objektiv ?

Error 99 är ju som sagt ett generellt felmeddelande så det är svårt att säga vad som är fel utifrån det.

Ibland orsakas det av oxid på kontakterna mellan hus och objektiv och det fixas enklast genom tt helt enkelt sudda litet försiktigt med ett vanligt vitt suddgummi på kontakterna.

Jag råkade ut för exakt samma sak för nån månad sedan. Inget av de allmäna tipsen hjälpte; byt objektiv, gnugga kontakter, byt minneskort, byt batteri. Jag gav upp och lämnade in den för felsökning hos Intervision i Sthlm. http://www.intervision.se/sidor/index.htm

De tar 620:- för att analysera den. Har gått 1 vecka nu och väntar spänt på besked.

Mvh,
Per

Jo det börjar kännas som jag blir tvungen att lämna in min med. Känns lite tråkigt då jag bara har haft kameran i en månad (köpte den begagnad). Men men någon tur ska man ju aldrig ha!

Tack för tipsen!

Hejsan,

så har jag då fått besked från Intervision. Det var en skruv (nånstans därinne) som lossnat och kortslutit "kortet". Kostar ett par hundra att laga. SÅ resultatet; ca 800 :- och så funkar den igen :)

Vet ju inte om detta är nåt form av standardproblem, men kan kanske vara ide för dig att fundera på.

Mvh \Per

ANNONS
Götaplatsens Foto