Annons

Min helt nyinköpt glugg vill inte fokusera...

Produkter
(logga in för att koppla)

MaxZ

Aktiv medlem
Min helt nyköpt EF 50 1.4 har väldigt svårt att fokusera i AF-läge: ibland vill den och ibland inte...

Eftersom det är bara denna glugg som har problem (mina övriga fungerar felfritt) antar jag att felet inte kommer från kameran (10D).

Mina frågor till er:
1. Har nån här haft liknande problem?
2. Finns det nåt jag kan göra (testa osv) innan jag skickar den tillbaks till Scandinavian?

Tack för hjälpen!

/Max.
 

Gowiz10

Aktiv medlem
AF

Hej

Jag har upplevt det på min glugg också, dock är det endast då det är dåligt med ljus, dunkel hemmamiljö etc. I studion går den som en klocka.

//Robban
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
---Låter inte alls bra! Ring Sc-photo så vill säkert dem att ni skickar det i retur idag! Dem har mkt bra service om ni tar kontakt med en gång!/Mvh Niclas.

Ps, Dem tar säkert på sig fraktkostnaden + att ni kan vara lite bestämd å säga att "det bör gå fort"...Ni har det säkert tillbaka inom 8 dagar även om ni bor i kiruna (enligt minerfarenhet från Sc-photo)!
 

MaxZ

Aktiv medlem
Nja, jag tror inte att det är det som är problemet med min... Tillräckligt ljust hemma (iaf enligt mätaren!).
Grrr!! Man vill gärna inte behöva skicka tillbaks just denna glugg och bli utan i 2 veckor!!
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
MaxZ skrev:
De ringer upp mig på måndag, det fanns ingen tillgänglig just nu.

---Låter som servicen där har blivit sämre,, svårt att tollerera det om det är som ni säger!!
---Det borde ligga i deras (för att behålla kunden..) intresse att fixa detta som fortast möjligt är!!
---RING IGEN!/Niclas
 

Forslund

Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
---Låter som servicen där har blivit sämre,, svårt att tollerera det om det är som ni säger!!
---Det borde ligga i deras (för att behålla kunden..) intresse att fixa detta som fortast möjligt är!!
---RING IGEN!/Niclas



Absolut! Det har blivit sämre service.. Man får vänta mycket länge på att de svarar.. När de svarar kan de inte svara och den som kan är ledig! Känner igen det mycket väl! Mail tar det flera dagar för dem att svara på!

Jag brukar ha samma problem med mina objektiv som inte är i "L" serien. Inomhus kan de ha svårt att fokusera utomatiskt och objektiver åker bara ut och in i höljet!
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Trist med objektivet, hoppas det löser sig fort.
Jag håller med om att servicen har blivit sämre på Scandinavian, har råkat ur för några missöden som blivit kostsamma för mig och har slutat handla där.
 
ANNONS