Annons

Min mest fotograferade fåtölj!

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag måste ha flera tusen bilder av en specifik fåtölj här i huset! Den finns i blickfånget där jag sitter i min läsfåtölj, vilket typiskt är stället där jag experimenterar med någon av de kameror jag köpt genom åren. Just den här bilden är tagen med min nya Nikon Z fc med blixten SB 400, för att kolla hur det funkar. (Det gjorde det!) Huskatten Zingo åkte med denna gång, hon brukar ligga där.

Ibland vill jag kolla hur kameran beter sig ute; då går jag ut på trappan och tar ännu en bild av lampan som sitter där...

Det ska sägas att jag inte fyllt upp skivminnen med dessa motiv, jag brukar hejda mig och ta bort bilderna innan jag använder kameran igen.

Har ni också motiv som ni tagit löjligt många bilder av?

/ Per

ZSC_1097.JPG

ZSC_1098.JPG
 

Snuddas

Aktiv medlem
Dom här pavorna med bihang åker ofta fram på köksbänken när ett nytt objektiv skall testköras i någon kamera. Här är det Sony A7III med Tamron 28-75/2,8 som visar att skärpan sitter som den skall på flaskan bredvid kexpaketet (vid 50mm, F2,8, 1/60, ISO1250). Uppsättningen funkar bra då det är mycket färger och varierande texter att kolla skärpan på! Tror att jag har raderat 1000+ (Jpeg+RAW) de senaste åren men behåller alltid några per objektiv för framtida referens.

1631466500166.png
 
Senast ändrad:

fotobollfoto

Aktiv medlem
Grannkåken de senaste tio åren är nog det närmaste i ämnet jag kan komma. Men det är inte riktigt så att jag alltid testar/leker med den som första motiv.
(Den här gången fick jag fingret av skuggan)
B94A2023-5C2E-43D2-910C-B67C8B2FC748.jpeg
 
ANNONS