Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Min Nikon F5a skenar

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper71

Aktiv medlem
Hej
Min Nikon F5a fick hjärnsläpp i helgen och började "skena". Jag monterade mitt Tamron 28-75 och tog ett par bilder. När jag gjort mina exponeringar och släppt fingret från avtryckaren så fortastte (efter ca 2 sek) kameran helt själv att ta bilder!!?

Jag stängde av kameran och gick ut för att testa igen. Tog en en bild och lyfte fingret från avtryckaren och kamerajäveln drog i väg säkert en sex sju bilder helt på eget bevåg och jag fick inte stopp på den!

Inställning var givetvis S dvs en exponering vid tryck på avtryckaren. Jag hade alltså inte kontinuerlig framatning inställd!

Någon som varit med om detta? Kan kameran ha hakat upp sig? var i Stockholm kan man lämna in för service isf?

H
Jesper

Det där lät inte slugt!! Föreslår att du tar kontakt med Lasses Kameraservice i Björknäs, Värmdö, för kontroll. Dom är auktoriserade för Nikon. Telefon: 08-7155445

Oscar

Har du provat att plocka ur batteriet en stund? Ibland hjälper såna små åtgärder..
Lycka till
Bengt

ANNONS
Götaplatsens Foto