Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mina D40-objektiv på D90?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har en D 40 nu och till det kitobjektivet 18-55, Tamron 70-300 och Nikkor 35-ES. Alltså har alla autofokusen i objektivet.
Om jag nu köper en D90 kan jag använda dessa objektiv? Och utnyttja att autofokusen sitter i huset? Så jag inte går miste om autofokusen alltså.

Har en D 40 nu och till det kitobjektivet 18-55, Tamron 70-300 och Nikkor 35-ES. Alltså har alla autofokusen i objektivet.
Om jag nu köper en D90 kan jag använda dessa objektiv? Och utnyttja att autofokusen sitter i huset? Så jag inte går miste om autofokusen alltså.

Jag tror du har missuppfattat det här lite.

Att säga "Att fokus sitter i huset" är lite galet. Vad D90 har som D40 inte har är en mekanisk autofokusmotor i huset. Detta gör att du kan få autofokus även på äldre objektiv som INTE har motor i objektivet.

ANNONS
Götaplatsens Foto