Annons

Minnen

Produkter
(logga in för att koppla)

Tigerbeat

Aktiv medlem
När jag snällt satt och väntade på min A2 så passade jag på att köpa ett 512Mb kort av märket kingston, och tänkte att det räcker åt mig, och priset400 var ju lockande med, Meeen efter att ha fotat ett tag så märker jag att mitt tålamod inte vill vänta på att kameran skall spara bilden innan nästa tas, detta tar allt mellan 3-5sec

Så idag beställde jag ist ett sandisk ultra 2

Nu ska man väll iaf inte behöva vänta för länge,iom att det utlovas 10MB/s Skrivning,

Ex eos 10D struntar fullständigt i om man kör kingston standard eller sandisk extreme 3 då den internt inte skyfflar data så fort. Testade detta för några dagar sen. Vet ej hur A2 beter sig men det har du kanske kollat upp innan ?
/Stefan

tiger656 skrev:
Ex eos 10D struntar fullständigt i om man kör kingston standard eller sandisk extreme 3 då den internt inte skyfflar data så fort. Testade detta för några dagar sen. Vet ej hur A2 beter sig men det har du kanske kollat upp innan ?
/Stefan

Ja iaf den uppfattningen jag har fått av dem jag pratat med så kräver A2 ett snabbare minne för att bli "snabb" i bildhanteringen, Hoppas vid gud att det är så :p

AnWi skrev:
Skulle inte tro att det är minnet utan skrivtiden till minnet som är flaskhalsen.
Störst nytta av det snabbare kortet får du när du skall ladda ur bilderna från en kortläsare med USB2.

Leta mer här på forumet om skrivtider till minnen. Det finns länkar till testsiter på nätet där omfattande tester gjorts.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=33532&highlight=hastighet+AND+minneskort

/AnWi

Men att isf promota höga skrivtider är rent onödigt eller? Varför ha olika skrivtider om dessa trots allt ej fyller ngn funktion :-S

Om ett minneskort skriver 1mb/s och ett annat 20MB/s så måste ju skillnaden märkas,

Sen att det är beroende på vilken sprutt det är i kameran är ju självklart,

ANNONS
Götaplatsens Foto