Annons

minneskort till 1d mk III

Produkter
(logga in för att koppla)
Mig veterligen så finns det i dagsläget inga begränsningar, däremot så ska det vara max 2GB på "vanliga" SD-kort medans SDHC klarar större.

Det finns en bra översikt här!

Malm skrev:
Mig veterligen så finns det i dagsläget inga begränsningar, däremot så ska det vara max 2GB på "vanliga" SD-kort medans SDHC klarar större.

Det finns en bra översikt här!
Beror kanske på vad man menar med "klarar".
Jag kör ett vanligt 4Gb SD i min MkIII, inga problem. Det är möjligt att den blir något slöare i skrivningen, det har jag inte koll på och det är inget jag märkt av. Men det funkar utan problem i övrigt.

Han frågade visserligen inte om SD kort utan CF.. Kör inte Canon själv men Sandisk har ju ett på 16gb om man tycker att det är vettigt att lägga alla ägg i en korg..

bländarnisse skrev:
ok...jag provade ett större i min mkII, funkade inte alls.får ta med extra kort.

Det finns en ny firmware 1.1.2 som löser detta.
Gäller till 1DMKIIN antar att samma finns till andra 1D kameror.

Canon skriver
"What has been changed in this firmware?

A : It includes the following improvements:

It fixes the phenomenon wherein the camera does not detect the capacity correctly when high-capacity recording media are initialized.

a) SDHC cards with capacities exceeding 2GB (e.g., 4GB, 8GB) are now supported.
b) The phenomenon wherein the camera cannot correctly detect the capacity of CF cards with capacities exceeding 8GB (e.g., 12GB, 16GB) correctly when they are initialized has been corrected. "

mmmmm...ok, tack allihop nu har jag lite mer på fötterna, men som skrevs man lägger inte alla ägg i samma korg!!mvh

ANNONS
Götaplatsens Foto