Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

mikep

Aktiv medlem
Är det någon kvalitetsskillnad på olika märken av minnekort till Smartmedia-formatet? Jag tänker på tex om det skiljer på märkena Viking och SanDisk. Har nämligen hittat 128mb för 299kr på SIBA, det vsar märket Viking. Men det är ju inte alltid så lyckat att köpa billigt så jag hoppas på att någon här på fotosidan vet något om det. Tacksam för svar. Mike

När det gäller SmartMedia är det ganska skitsamma vad du köper, bara det fungerar.

CF har en del olika kort som ska vara olika snabba och sånt, men det är inget du behöver oroa dig över.

Jag kanske inte är rätt person att svara på detta efterssom jag inte har haft digitalkamera förut och därmed inte provat något annat kort.

Jag köpte emellertid kortet just för att det var så billigt och tänkte att om det fungerar dåligt så gör det inte så mycket.

Jag har en canon 10 d 6.3 mp och kortet funkar bra, har inte märkt något speciellt. Tycker man kan ta flera bilder i rad på högsta jpeg-kvalitet utan problem.

Jag har dock inget annat kort att jämföra med men jag känner mig nöjd.

Hej
Har twinmos, viking, noname kort från webhallen och olympus smartmedia kort. Ingen större skillnad på något av dom förutom att vikingkortet känns något långsammare vid skrivning men det är marginellt och inget som skulle göra att jag skulle avstå från köp. Har även köpt väl fungerande noname kort 128 mb för 259kr på http://www.webhallen.com
/Stefan

minneskort

tack för svaren. det verkar som att jag kan prova ett vikingkort utan större risk. mike

ANNONS
Götaplatsens Foto