Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Rob Galbraith har uppdaterat sin test av minnesmedia och testat med några olika kameror.
Intressant att det skiljer så mycket mellan olika tillverkare och storlek på kort. Verkar som man inte skall ha stora minneskort.
Den angivna hastigheten verkar inte heller betyda ett dugg. Kort med angiven hastighet 133X kan ha halva hastigheten mot en annan tillverkares kort.
Läs mer här: http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9038
 
Jo, det där är intressant läsning. Och kullkastar något som jag själv tagit som en sanning, nämligen att min kamera (Canon 40D) inte kan dra nytta av den senaste generationen CF-korts snabbhet.

Om man tittar på 4GB-kort (vilket är vad jag använder) så är, enligt Galbraith, Sandisk Extreme 3 ungefär 20 procent snabbare än den äldre varianten Ultra 2. Men Extreme 4 och Ducati är faktiskt ungefär 10 procent snabbare än Extreme 3!
 
ANNONS
Götaplatsens Foto