Annons

Minneskortsproblem!

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
En jävligt skum grej upptäckte jag för ett tag sedan. Jag skulle ladda in bilder i datorn via min minneskortsläsare. Upptäckte då att det fanns låtar med på minneskortet. Vilket kändes skumt då kortet är nytt (Köpt på Clas Ohlson) inget piratkort och formaterat ett antal gånger sedan köpet.

Jag drar alltså slutsatsen att det kopierats "av" datorn. Någon virus eller något?

Hur som helst, formaterade kortet igen och det försvann.

Kortet är ett SD Ultra 2 1 gig

Hur fan kan det här ha gått till? Virus?

Kan säga att jag har skjutit fullt och laddat in i datorn. Inget problem nu. Men det känns så märkligt...

En följdfråga: Bör man/skall man formatera minneskortet efter varje överföring eller skall man bara radera bilderna?

Nej, det har jag inte. Jag har inte fört över något TILL minneskortet allt. Dessutom var det en konstig mapp som inte fanns på datorn, låten fanns däremot på datorn. Så mysteriet är märkligt!

Alltså, mappen syftar på någon konstig japansk artist (Kollade upp detta) medan låten är en helt annat. Återigen, MYCKET märkligt.

Taka skrev:
En jävligt skum grej upptäckte jag för ett tag sedan. Jag skulle ladda in bilder i datorn via min minneskortsläsare. Upptäckte då att det fanns låtar med på minneskortet. Vilket kändes skumt då kortet är nytt (Köpt på Clas Ohlson) inget piratkort och formaterat ett antal gånger sedan köpet.

Jag drar alltså slutsatsen att det kopierats "av" datorn. Någon virus eller något?

Hur som helst, formaterade kortet igen och det försvann.

Kortet är ett SD Ultra 2 1 gig

Hur fan kan det här ha gått till? Virus?

Jag vet vad detta beror på. Är det någon som köper minneskortet och lämnar tillbaka det till affären innan öppet köp garantin går ut. Så säljer affären det som nytt igen. Det stog om detta i tidningen för några veckor sedan. Så det är alltså ett begnat kort som du har köpt som nytt. Så kolla upp det där en extra gång, för det låter konstigt att din dator ska ha kopierat över musik till ditt minneskort.

/D

Det roliga är ju att förpackningen var obruten, plus att jag redan hade formaterat det ngåra gånger innan detta hände. Så det där med begagnat kort tror jag inte håller, tyvärr =/

Taka skrev:
Det roliga är ju att förpackningen var obruten, plus att jag redan hade formaterat det ngåra gånger innan detta hände. Så det där med begagnat kort tror jag inte håller, tyvärr =/

OK, det där med obruten förpackning är inte svårt att lösa för butiken. Men att du har formaterat det låter väldigt märkligt.

/D

ANNONS