roypeter
Aktiv medlem
Får väl formulera om min frågeställning som inte tycktes generera några svar.
Tänker någon gång under året komplettera min (minolta)samling med en telezoom.(ett av mina nyårslöften) Den ska vara relativt portabel då den ska följa med på resor och vandringar m.m.
Framför allt har jag tittat lite närme på två olika telezoomar:
Minolta AF 70-210/4
Har inte sett något MTF-test på den men den får bra omdöme av alla. Är den möjligtvis lika bra som Canons motsvarande L-version. Nä, knappast möjligt va! Eller?? Man verkar hur som helst kunna hitta den begagnad för 1000-1500 kr! Men relativt tung och otymplig..
Minolta AF 100-300/4,5-5,6 APO
3,2 på MTF-testet och endast 455 gram tung. Men går loss för cirka 5000 kr.
Vilken skulla ni valt? Vilken tror ni är skarpast?? Hur skarp är 70-210:an egentligen??
Några Minoltafanatiker där ute??
Tänker någon gång under året komplettera min (minolta)samling med en telezoom.(ett av mina nyårslöften) Den ska vara relativt portabel då den ska följa med på resor och vandringar m.m.
Framför allt har jag tittat lite närme på två olika telezoomar:
Minolta AF 70-210/4
Har inte sett något MTF-test på den men den får bra omdöme av alla. Är den möjligtvis lika bra som Canons motsvarande L-version. Nä, knappast möjligt va! Eller?? Man verkar hur som helst kunna hitta den begagnad för 1000-1500 kr! Men relativt tung och otymplig..
Minolta AF 100-300/4,5-5,6 APO
3,2 på MTF-testet och endast 455 gram tung. Men går loss för cirka 5000 kr.
Vilken skulla ni valt? Vilken tror ni är skarpast?? Hur skarp är 70-210:an egentligen??
Några Minoltafanatiker där ute??