Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mjukvara Nikon Scan till Mac OS Lion?????

Produkter
(logga in för att koppla)

Seldén/N

Aktiv medlem
Jag bytte till Mac för ett halvår sedan. PC.n kraschade....
Har en Nikon Super Coolscan 5000 ED i min ägo sedan några år, köptes 2009.
Nu behövde jag scanna några bilder ur mitt analoga arkiv. Men jag hittar inte någon version för Mac OS Lion (Mac OS 10.7.2).
Har någon mer råkat ut för detta? Eller är det jag som inte hittar??

Om det inte finns, är det verkligen surt att bli tvungen att inhandla en PC bara för scannern...

Tacksam för tips,

/Annette

Jag bytte till Mac för ett halvår sedan. PC.n kraschade....
Har en Nikon Super Coolscan 5000 ED i min ägo sedan några år, köptes 2009.
Nu behövde jag scanna några bilder ur mitt analoga arkiv. Men jag hittar inte någon version för Mac OS Lion (Mac OS 10.7.2).
Har någon mer råkat ut för detta? Eller är det jag som inte hittar??

Om det inte finns, är det verkligen surt att bli tvungen att inhandla en PC bara för scannern...

Tacksam för tips,

/Annette
Bättre att köpa ett vettigt skanningsprogram som också fungerar på 10.7. Vuescan är väl det självklara valet idag.

Stefan

Hej igen Stefan! Tack så mycket för ditt svar! Jag har laddat ner programmet, ska nu se om jag får igång scannern...och hoppas jag får det att fungera, usch, det är det värsta jag vet att hålla på med sånt här...jag brukar alltid klanta till det så det inte funkar...

//Annette

Hej igen Stefan! Tack så mycket för ditt svar! Jag har laddat ner programmet, ska nu se om jag får igång scannern...och hoppas jag får det att fungera, usch, det är det värsta jag vet att hålla på med sånt här...jag brukar alltid klanta till det så det inte funkar...

//Annette

Killen som gör programmet är mycket hjälpsam med råd och anvisningar, så om du misslyckas finns det hjälp att få.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto