Annons

Modefotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

deem

Aktiv medlem
Jag hade behövt alla tips jag kan på inför ett fotouppdrag jag fått som äger rum nu på fredag. Jag kommer fotografera ca 40 stycken modeller i olika kostymer som är framtagna i ett "Textilprojekt" på en högskola.

Det jag har att jobba med är följande:

Canon 7d
Tokina AT-X 116 Pro DX (AT-X 11-16/2,8)
Tamron AF 17-50 2.8 SP XR Di-II VC LD IF
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
1 st Canon speedlite 580EX II + Omnibounce Canon 580EX

Jag har inga andra blixtar eller mattboxar. Tyvärr. Då jag egentligen jobbar som filmfotograf så är detta den utrustning jag har att nöja mig med då det kommer till fotografering.

Som sagt... alla tips på val av glugg samt inställningar osv är varmt uppskattade.

Jag kommer förhoppningsvis kunna hänga upp någon stor vit duk där jag kan plåta modellerna mot. Jag har ca 5 timmar på mig så det är ganska gott om tid :)

Tack på förhand
//Max
 
Hade nog varit vettigt med en del blixtar för ett sådant uppdrag.
Hitta en plats med ett STORT fönster...
Det låter inte som särskilt gott om tid med 5 timmar för 40 personer om var och en ska ha någon chans att posera och få till en riktigt bra bild.
 
Jag hade behövt alla tips jag kan på inför ett fotouppdrag jag fått som äger rum nu på fredag. Jag kommer fotografera ca 40 stycken modeller i olika kostymer som är framtagna i ett "Textilprojekt" på en högskola.

Det jag har att jobba med är följande:

Canon 7d
Tokina AT-X 116 Pro DX (AT-X 11-16/2,8)
Tamron AF 17-50 2.8 SP XR Di-II VC LD IF
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
1 st Canon speedlite 580EX II + Omnibounce Canon 580EX

Jag har inga andra blixtar eller mattboxar. Tyvärr. Då jag egentligen jobbar som filmfotograf så är detta den utrustning jag har att nöja mig med då det kommer till fotografering.

Som sagt... alla tips på val av glugg samt inställningar osv är varmt uppskattade.