Vilken knapp? Hjälp mig Risedal!
När jag inte plåtar för brödfödan brukar jag koppla av med att fiska och då är mobiltelefonen bannlyst i båten. Däremot tar jag ofta med min 5D för att på ett kontemplativt sätt plåta det som dyker upp under fisketuren (eller ibland fiske-oturen). Trots att mobiltelefonen är avstängd hör jag ringsignaler likväl förbannat! Hade jag druckit? Var jag pårökt? Nej! Alltså måste jag hallucinera av annan orsak. Uppsökte läkare som inte fann något att anmärka på förutom mitt utseende. Jag var hans sista patient för dagen och vi möttes igen utanför plåsterkåken. Då ringde hans mobil. Med stort besvär halade han upp en Nikon D2X och svarade efter att tryckt på bajonettlåset, monterat bort objektivet och fällt spegeln. Då fattade jag att det var min 5D som hade ringt. Tyvärr kunde den gode docenten och överläkaren inte svara på vilken knappkombination som gäller för en 5D. Så snälla Risedal, tala om för mig vilken knapp det är som gäller? Och hur ringer jag upp? Skämt åsido, så har du spunnit en intressant tråd.Kul diskussion. Jag ska maila den här diskussionen till en släkting som jobbar med utveckling på Ericsson i Lund. Redan nu finns ju små kameror som patienter får svälja för att undersöka tarmarna. Spännande utveckling, men jag vill nog att det ska dröja ett bra tag till innan mobilernas kameror blir lika bra som en DSLR. Orsak: Jag hatar mobiltelefoner och älskar mina nuvarande fotoverktyg. Ha det bra/LA