Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Molnen…..

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har helt rätt. Mitt inlägg var att de som äger molnlösningen kan tvingas att tillåta diverse myndigheter att ta del av informationen i molnet.
Det stämmer men jag ser en större risk att tjänten och därmed åtkomsten till bilderna fördyras, brgränsas eller i värsta fall försvinner.

Kanske ett sidospår men denna sida kan vara bra att känna till.

Intressant! Svenska bergrum är bättre än välska moln.
Denna norska tjänst var uppe i en tråd tidigare. Återförsäljs även i olika paketeringar av några teleoperatörer.

Jag har funderat över detta fram och tillbaka. Jag brukade ha en krypterad backup liggande på jobbet och min primära backup hemma på extern (normalt icke inkopplad) HDD.
Tiden går och nu jobbar jag inte längre.

Svenska bergrum är nog bra men faktiskt ganska dyra. Just nu provar jag norskt serverutrymme. Filerna krypteras och Jotta säger att de inte lämnas ut. Kanske inte men mina bilder är inte hemliga på det sättet.
1200 kr per år, obegränsat med data men långsammare upp och ner med mer än 5TB lagrat. Bör funka.
(Det är samma pris som Tele2 erbjuder sina gruppavtalskunder men de är ju skönt att ha sina grejer separerade.)

Jag har funderat över detta fram och tillbaka. Jag brukade ha en krypterad backup liggande på jobbet och min primära backup hemma på extern (normalt icke inkopplad) HDD.
Tiden går och nu jobbar jag inte längre.

Svenska bergrum är nog bra men faktiskt ganska dyra. Just nu provar jag norskt serverutrymme. Filerna krypteras och Jotta säger att de inte lämnas ut. Kanske inte men mina bilder är inte hemliga på det sättet.
1200 kr per år, obegränsat med data men långsammare upp och ner med mer än 5TB lagrat. Bör funka.
(Det är samma pris som Tele2 erbjuder sina gruppavtalskunder men de är ju skönt att ha sina grejer separerade.)
Har denna i Teliaversionen eftersom den ingår i mitt mobilabb. Ligger och tar backup i bakgrunden och fungerar vad jag kan se alldeles utmärkt.

Har denna i Teliaversionen eftersom den ingår i mitt mobilabb. Ligger och tar backup i bakgrunden och fungerar vad jag kan se alldeles utmärkt.
Nu har jag hunnit prova nu och jag håller med: det fungerar utmärkt. Deras app klarar avbruten kontakt med servern, återupptar uppladdning och allting är med.

Jag provade lite olika grejer eftersom appens gränssnitt är lite klumpigt. Man ser till exempel inte alla filer som ligger på kö och de ligger inte alltid i förväntad ordning i kön.

Lagring utan begränsning känns bra. Inga hastighetsproblem. Krypterade filer. Möjlighet att dela filer. 1200 per år. Jag har inte sett något bättre erbjudande så nu ligger mina senaste backuper där.

ANNONS
Götaplatsens Foto