Annons

Montera glas i ramar (Fysiska ramar alltså :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Det är så att jag gick och köpt ett gäng halvdyra ekramar på Gallerix för några veckor sen.

Efter att jag testat om det passade bäst med eller utan glas på bilderna så är nästan alla de små aluminiumflikarna man viker över själva tavlan avbrutna på ett par av ramarna!!

Är det någon som vet hur man kan montera tavlan i ramen på något annat sätt?

Eftersom jag kortat av ena ramen lite gäller knappast någon garanti, och det kan ju kvitta om de knackar i nya aluflikar igen....

Det finns speciella häftpistoler för ändamålet men om du bara vill lösa problemet med dom aktuella ramarna så kan du själv spika i små tunna spikar genom att lägga hammaren mot bakstycket och låta den glida mot den när du spikar i spikarna eller vad du nu använder för att ersätta funktionen av dom små piggarna som satt där innan. (hoppas du fattar hur jag menar!) :)

Har Du häftpistol så använd den, bara placera klamrarna där det behövs men sätt emellan tex spetsen på en spårskruvmejsel något smalare än klammern är bred så att inte klammern skjuts in helt i ramträt utan sticker ut en bit och då håller fotona på plats.

Lite svårt att förklara i text men hoppas Du hänger med på hur jag tänker fråga annars.

ANNONS
Götaplatsens Foto