Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Monterar du dina diabilder själv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Monterar du dina diabilder själv?

  • Ja

    Röster: 175 37.9%
  • Nej

    Röster: 121 26.2%
  • Tar inte diabilder

    Röster: 166 35.9%

  • Totala väljare
    462
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

objernulf

Aktiv medlem
Ja, självklart. Jag ramar endast de bilder jag ska använda eller visa. GePe 3mm glaslösa med metallmask eller GePe glasade med Antinewton för seriös visning.
 

KjellSn

Aktiv medlem
Jag ramar själv. Förr lät jag fotolabbet rama dom men bilden hamnade ofta snett i ramarna så det vara bara att sätta i gång själv istället.
 

Tommy j

Guest
Jag tycker det är så avstressande att sitta och montera dia.Gör allt för hand.
 

vero.

Ny medlem
jajjamensan! klart jag monterar dom själv.tycker det är ett bra och enkelt sätt att få tid att fundera över sina bilder och komma fram till "när,var hur och varför" man tog bilderna. vilket är mycket viktigt.
 

Kanadabalsam

Aktiv medlem
Jag ramar oftast själv. Väljer ut bilder jag vill ha i mina Tremasystemboxar. Oftast blir det 3mm GEPE med glas. Största nackdelen med glas är att om det blir damm i så måste dom plockas isär för att göra rent. Sedan blir det ofta kondens när de sitter en stund i projektorn. Men för att göra förstoringar är det bra med glas då man får skärpa överallt.
 

Staffan

Aktiv medlem
Incitamentet till att rama själv fick jag när Fuji levererade fem rullar med märken på varenda bild - från ramningsmaskinen.
 

rola

Medlem
Jag svarade JA på frågan men det är en sanning med modifikation. Numera låter jag alltid labbet montera mina DIA. Sen kör jag dom i projektorn och gallrar ut de bilder jag inte vill spara. Om jag sedan skall anv. ett urval av bilder för ett föredrag eller liknande glasar jag dessa bilder. Glasade bilder håller skärpan och 'bubblar' sig inte som glaslösa. Så mitt svar är både JA och NEJ.
 

haze

Aktiv medlem
Har det mesta pärmat i A4 plastfickor, lättast att scanna och skicka till repron. Ramar egentligen bara de jag behöver för visning projectorn. Men det gör jag själv..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS