Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Multiexponering 20d

Produkter
(logga in för att koppla)

andreas.goransson

Aktiv medlem
Har en fråga som jag sökt efter i min tyska manual.Men tyskan är väl inte mitt ämne så jag tröttnade fort :)

Kan man multiexponera med 20d eller har jag fel.? Får inte till det med min, vet inte om det går överhuvudtaget. Nån som kan försöka förklara hur i såna fall. Tack på förhand / Andreas

Du menar att man tar flera bilder, på samma ruta/bild?

Kan man inte lika gärna lägga ihop dom i ett bildbehandlingsprogram? Ta tre bilder och sätt genomskinlighet på 30% på alla (utom understa) borde väl funka.

Man kan inte multiexponera med 20d (som man kan med ASLR). Staffan knows the way, fast det finns många varianter att göra det på. Sök, finns många trådar om det.

Man får tacka så mycket... synd att inte det går på kameran. Men men man får göra det bästa av situationen.. Tackar så mycket.. / andreas

Den enda systemkameran jag sett funktionen på är Fujis S1:a. Det var väl ganska kul. Och man kunde vara lite kreativ ut på fältet.

Men i ärlighetens namn har man ungefär lia mycket nytta av dubbelexponeringen som möjligheten att fota i SV på 20D. Kul, men inte så mycket mer, alltså.

/Jens

ANNONS
Götaplatsens Foto