Annons

Musikvideo

Produkter
(logga in för att koppla)

gstrindberg

Ny medlem
Goddag

Har precis reggat mig. Har egentligen inte mycket med film/foto att göra.
Men såg denna sida och förstod att jag eventuellt kan få svar på en fråga jag har som rör videoinspelning.
Kort sagt:
Har börjat ge mig i artistbranschen. Komponerar sånger, spelat in några och lagt upp dem på olika sociala medier (soundcloud, fb etc).

Nu börjar jag inse att en musikvideo till sångerna kan ju vara ytterligare ett sätt att promota låtarna.
Har dock begränsad med budget.
Så att ta sig till nån studio för att spela in musikvideo kommer inte på frågan.
Däremot började jag fundera ifall det finns någon som försöker komma igång som filmmaker eller nåt som kan tänka sig utföra uppdraget för att träna lite/få referens osv.
Har ingen aning om någon sån person kan hittas här. Men däremot kanske finns nån här som vet vart jag skulle kunna vända mig till?
Tack på förhand.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Du får göra som grannens dotter.
Dra ihop släkt o vänner o gör videon.
Kan söka på Julia lindman på Youtube.

De flesta är lågbudget - japp
No happy ending
En sticker ut lite mer proffsigt, Thank You.
Här tog hon hjälp av en vän som studerade inom film, kommer inte ihåg vad.

Leta efter likasinnade på skolor.

Desto mer du skissar på scener i förväg desto lättare o bättre kommer det bli.
 
Så hade jag gjort

Förstår att du lite trevande lägger ut din fråga här i forumet för att faktiskt få lite input och kanske t.o.m någon att samarbeta med. Då hade jag, om jag var i dina kläder, försökt ge lite mer bakgrund till oss som läser ditt inlägg och kanske har lite input att dela med sig av.

Försök berätta något om dig själv t.ex genom din profilbeskrivning. Just nu inbillar jag mig, rätt eller fel, att Guido Strindberg är ett slags artistnamn och koppling till en historisk person. Då kan du samtidigt nämna vilken typ av musik du ägnar dig åt. Ja, en del går igång på det och en musikvideofilmare gillar att tycka om musiken i musikvideon. Kanske kan du länka till Soundcloud eller så?

Eftersom du säger att din budget är begränsad så kan det vara bra att skapa lite intresse genom att du delar med dig av lite information, tänker jag. Förresten så har det viss betydelse om du bor i någon av storstäderna eller kanske t.o.m i Norrlands glesbygd? Det framgår ju inte alls just nu. Du har ju bara varit medlem i forumet sedan igår kväll så du kanske inte hunnit med ännu men så hade jag gjort om jag var i dina kläder. Vem vet, det kanske t.o.m blir en tråd som slutar i något form av samarbete?
 

gstrindberg

Ny medlem
Sammanfattning

Tack för tipset Erik.
Martin, det var bra sagt.
Då ska jag försöka sammanfatta lite.
Guido Strindberg, ja, det är ett artistnamn. Och det är jag.
Jag bor i Stockholm och är ny i musikvärlden.
Genre jag producerar är pop. Dock är låtarna mest på engelska och italienska.
Några mer eller mindre färdiga låtar finns på soundcloud:

https://soundcloud.com/user-667943054

Eftersom jag är ny så tänkte få fram både lite bilder till artistsidan och nån musikvideo att slänga upp på youtube och liknande.
Om det av nån slump det skulle finnas nån på forumet som skulle tänka sig det, kanske för en billig peng ,får han gärna kontakta mig. Kanske nån som studerar och vill få lite erfarenhet?
Ska annars kolla andra svar om vart man kan hitta såna.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Bara ett vänligt tips.
Vi brukar undvika att lägga ut mailadresser i forumen.
Däremot går det alldeles ypperligt att klicka på personen o sen klicka på kontakt.
Då kommer en mailruta upp och texten skickas i ett mail till den adress som du har angivit på Fotosidan. Efter det kan man välja om man vill fortsätta konversationen med egen mail eller inte.
 

adnilmedia

Ny medlem
Bara ett vänligt tips.
Vi brukar undvika att lägga ut mailadresser i forumen.
Däremot går det alldeles ypperligt att klicka på personen o sen klicka på kontakt.
Då kommer en mailruta upp och texten skickas i ett mail till den adress som du har angivit på Fotosidan. Efter det kan man välja om man vill fortsätta konversationen med egen mail eller inte.
Sorry, tänkte inte på det :) Ska inte ske igen.
 

Pitviper

Medlem
Kan rekommendera filmcafe.se och sen finns det en uppsjö Facebookgrupper du kan söka i. Sök på "frilans film" eller liknande på Facebook.
 
ANNONS