Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mycket billigare objektiv på svenska Amazon

Produkter
(logga in för att koppla)

Tims

Aktiv medlem
Jag kollade på Canons 400 f/2.8 och 600 f/4 senaste EF eller RF-versionerna. Dessa fanns inte ens hos Amazon. Vet ännu inte riktigt vad Amazon ä r för något.
Den enda motsvarighet jag hittar är CDON.com (fast bra då)
De har inga fysiska butiker utan är någon slags auktionssida eller liknande. Sidan (den svenska) verkar vara översatt av någon robot eller liknande, de kanske inte har råd att anställa översättare, samt att den inte finns med på vanliga prisjämförelsesajter.
De Canon-objektiv jag kollade upp på Amazon är en bit dyrare än samma objektiv på de vanliga etablerade butikerna (Cyberphoto, Scandinavian Photo, Rajala Pro Shop)
Det mesta på Amazon verkar dock vara krimskrams. Apple-prylar och exempelvis Canon-objektiv verkar vara samma pris, eller till och med dyrare.
Jag förstår inte affärsiden riktigt.
Den dagen de säljer premiumgrejer till bra mycket bättre pris så kanske jag överväger att handla från dem.

E: de verkar inte ha någon prisgaranti heller (att man får mellanskillnaden tillbaka om man hittar samma vara billigare någon annanstans)

Jag lägger ingen värdering i om andra köper grejer därifrån alls, men jag kommer avstå, tills priserna är en bit under konkurrenterna och att de har en fysisk butik så det går att klämma och känna på grejerna innan köp. Till dess, nope från mig :)
 
Senast ändrad:

Hängbjörk

Aktiv medlem
Har för några månader sedan beställt och omedelbart nästa dag fått hem ett Nikon Z från just Amazon, och det gick att registrera hos nikon.se men jag har faktiskt inte kontrollerat hur det var med garantitiden. Däremot verkar det hur bra och äkta som helst. Och före denna sommars rabattkampanj som Nikon har var det så där 18 procent lägre pris.
Och det verkar i dag ligga ytterligare lite lägre och lägre än med Nikons rabatt. Inte förstår jag hur Amazon gör...
 

larsol

Aktiv medlem
Inga problem med att handla hos Amazon.se, har köpt fyra saken från dom och det senaste ett stativfäste Nikon RT1 pirat till 70-200/4 som kom från Kina och kostade 105:-, inga extra avgifter, landade i brevlådan efter c:a 2 veckor
 
ANNONS