Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mycket underhåll

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Är fotosidan en instabil hemsida för det är ju systemunderhåll stup i kvarten. Av alla andra hemsidor jag sett är det ytterst sällan de är ner pga utav underhåll.

Stup i kvarten? Senast var väl när vi uppgraderade forumet för flera veckor sedan, och innan dess vet jag inte när det var - länge sedan iallafall.

Fotosidan är en populär hemsida, med ett användande och besökarantal som hela tiden ökar - utmaningen är att hålla jämna steg med den utvecklingen och stoppa in fler maskiner, utöka minne och disk, trimma prestanda etc.

Stora sajter gör också uppgraderingar, var så säker - men har ofta stora serverfarmar så att de kan göra ändringar på en del av maskinerna åt gången utan att det märks för användare. Vi är inte riktigt där än.

Robin, Fotosidan med sina ca 55000 unika webbläsare i veckan är snarare en ovanligt stabil sida i sin storleksklass. Jobbar med trafiksiffror för alla större Internet sidor i Sverige och de som har teknikstrul sticker ofta ut då deras besökssiffror plötsligt och oförklarligt dalar. I systemet har jag en obruten serie med data för Fotosidan sedan vecka 37, 2005, vilket det inte är så många sidor som kan stoltsera med.

ANNONS
Götaplatsens Foto