Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har fått dubbel leverans på en D70 med 18-70-kit. Är det någon i Stockholm som är intresserad av att plocka ut min dublett för 12580 kr?
 
Jag är väldigt intresserad av en D70 så fort som möjligt och har pengarna till hands!

Fast nu om jag köper den av dig, hur är det då med garantier? och försäkringar? dem har väl blivit skrivna på dig?

Jag är i akut behov av kameran!!
 
Viper89 skrev:
Jag är väldigt intresserad av en D70 så fort som möjligt och har pengarna till hands!

Fast nu om jag köper den av dig, hur är det då med garantier? och försäkringar? dem har väl blivit skrivna på dig?

Jag är i akut behov av kameran!!

Som jag skrev tidigare i tråden;
Slå en signal till Kungsholms foto.
12.500 med för kitet betalade jag 30/4.
De verkar dessutom vara prioriterade av leverantörer, då "alla andra" hade slut på kit när jag köpte. Hade då flera på lager.
Kan kanske tänkas att de har gått ner i pris nu?

Tfn: 08-6508030

Vänligen
Johan
 
Äntligen

Har haft tur! Har under några veckor drömt om en D70 + 18-70. I fredags så bestämde jag mig och ringde runt, fick tag i en butik på nätet som skulle få in D70 denna vecka. De ringde redan i måndags... några hade hoppat av .. så jag stod som no 7 (och sist att få) på listan och skulle få kameran! För en gångs skull skötte sig posten :) och jag kunde hämta ut den idag!

Nikon D70 + 18-70
Extra 1400mAh hähnel batteri
Hoya UV hmc
Sandisk Ultra II 256Mb

Verkligen +++++ till objektiv.se som hade ett mkt trevligt bemötande, lätta att ha att göra med samt kunniga (gav bra tips). Att de sedan hade kameran hemma till ett attraktivt pris plus var så snabba att få iväg försändelsen är ju bara ytterligare plus!

Just nu sitter jag och väntar på att batteriet skall bli fulladdat ;)

/Johannes
 
Härligt! Grattis till ett underbart köp. Jag har samma UV-filter och minneskort som dig. Ultra-kortet är kanon.
 
Jag har fått tag i en D70 med 18-70 optiken nu, finns en kvar i en liten affär i Stockholm.

Hämtar ut kameran senare idag, är ju otroligt glad just nu!
 
Viper89 skrev:
Jag har fått tag i en D70 med 18-70 optiken nu, finns en kvar i en liten affär i Stockholm.

Hämtar ut kameran senare idag, är ju otroligt glad just nu!

vilken affär är det? jag är ute efter huset, men det verkar inte finnas nånstans alls... kungsholms foto hade ett gäng kit inne igår eftermiddag.

/f - smudo.org
 
Jag var inne på Fotoquick på hamngatan i lördags och de hade ett kit med 18-70 inne. Kameradoktorn har nog hus hemma annars, såg en plansch om "Nikonvecka" i deras fönster. Scandinavian photo har hus hemma enligt uppgift (fast de ligger ju inte i STHLM..)

Lycka till!

( och nu ska jag hämta min D70 med kitlinsen på "posten"... :D )
 
fick tag i ett d70-hus:) fotokungen hade fått ett och personen innan mig på listan ville inte hämta ut det... nu står batteriet på laddning.

/f - smudo.org
 
Ja, jag vet inte vad jag skall säga, tårarna glider sakta ner för kinderna, krus haka och fladder läpp. Vill också ha! Kan man fråga vilka objektiv ni väljer om ni inte tar kittet? /Andreas
 
Gast0n skrev:
Ja, jag vet inte vad jag skall säga, tårarna glider sakta ner för kinderna, krus haka och fladder läpp. Vill också ha! Kan man fråga vilka objektiv ni väljer om ni inte tar kittet? /Andreas

jag har ett nikon 50/1.8, ett tamron 17-35/2.8-4 och ett (ganska så plastigt) nikon 70-300 sen tidigare. funderar på ett tamron 90/2.8 makro också. det kostar ju inget att fundera:)

/f - smudo.org
 
Nikon 18-70

Fick nyligen mitt Nikon 18-70, fast jag funderar på att skaffa ett annat vidvinkel.

Om någon är intresserad av att köpa ett Nikon 18-70 så hör av er. Det är bara en vecka gammalt knappt använt med garanti
 
Senast ändrad:
smudo skrev:
jag har ett nikon 50/1.8, ett tamron 17-35/2.8-4 och ett (ganska så plastigt) nikon 70-300 sen tidigare. funderar på ett tamron 90/2.8 makro också. det kostar ju inget att fundera:)

/f - smudo.org

Ok! Funderar på att inskaffa ett nikon 50/1.8 och ett Tamron 28-75/2,8 XR Di till D70, om jag nu någonsin kommer få tag i någon..Va dtycker du om nikon 50 objektivet?..btw, är smudo.org din blog? //Andreas
 
Gast0n skrev:
Ok! Funderar på att inskaffa ett nikon 50/1.8 och ett Tamron 28-75/2,8 XR Di till D70, om jag nu någonsin kommer få tag i någon..Va dtycker du om nikon 50 objektivet?..btw, är smudo.org din blog? //Andreas

jag gillar 50/1.8-gluggen helmycket. den hänger jämt på kameran (eller nån av kamerorna ska jag väl säga... du vet händelsevis ingen som är intresserad av ett nikon f5-hus?). gluggen är skarp och lätt och billig. jag gav 900 för den i taiwan och jag tror den kostar nånstans runt 1600 här.

jo, smudo.org är min blog.

/f
 
Kanske finns det i Göteborg

Hej!
Köpte ett Nikon kit igår på z-foto/expert på avenyn i Gbg. Det kan hända att de redan är slut.

Kolla med dem.

Tlf: 031-185800 eller 184000

Email: [email protected]

Lycka till!
 
Var och ställde mig i kön till ett D70- hus hos Shönherrs foto idag. De skulle komma om ungefär 7-14 dagar.
Det ett verkar vara ett väldigt tryck. Kitten var också slut; de hade sålt 10 stycken kit idag...

Har ett Nikkor 28/2.8 (köpte ett nytt för 1995kr hos Lp-foto) och Nikkor 300/4, funderar på ett Tamron makro.
Längtar till kameran!

mvh
Jonas
 
jonaseriksson skrev:
Var och ställde mig i kön till ett D70- hus hos Shönherrs foto idag. De skulle komma om ungefär 7-14 dagar.
Det ett verkar vara ett väldigt tryck. Kitten var också slut; de hade sålt 10 stycken kit idag...

Har ett Nikkor 28/2.8 (köpte ett nytt för 1995kr hos Lp-foto) och Nikkor 300/4, funderar på ett Tamron makro.
Längtar till kameran!

mvh
Jonas

kungsholms foto hade fått in kit igår eftermiddag. vet inte hur många, men jag fick intrycket att det inte bara var ett enstaka kit ialla fall...

/f - smudo.org
 
Re: Kanske finns det i Göteborg

canona skrev:
Hej!
Köpte ett Nikon kit igår på z-foto/expert på avenyn i Gbg. Det kan hända att de redan är slut.

Kolla med dem.

Tlf: 031-185800 eller 184000

Email: [email protected]

Lycka till!

Låter fint, skall kolla in detta. Kannske Expert som kedja har någon gemensam databas för vad som finns och inte, skall kolla upp detta :D

Tack & bock! /Ante
 
smudo skrev:
jag gillar 50/1.8-gluggen helmycket. den hänger jämt på kameran (eller nån av kamerorna ska jag väl säga... du vet händelsevis ingen som är intresserad av ett nikon f5-hus?). gluggen är skarp och lätt och billig. jag gav 900 för den i taiwan och jag tror den kostar nånstans runt 1600 här.

jo, smudo.org är min blog.

/f

Låter fint med nikon 50 gluggen, lär bli ett sådant. Vad skall du ha för f5-huset?

//Andreas
 
ANNONS