ecaz
Ny medlem
Hej!
Har nyligen köpt 1 st Hoya Närbildslins +3 HMC till min kamera Panasonic Lumix DMC-FZ50. Men jag är inte riktigt säker på hur filtret ska användas på bästa sätt.
Ska man använda det med kameran i macroläge? Ska man använda zoom eller undvika det?
Tacksam för tips om hur man bäst använder sig av närbilds-/förstoringsfilter!!
Tycker det är väldigt roligt med macrofotografering!
Mvh
ecaz
Har nyligen köpt 1 st Hoya Närbildslins +3 HMC till min kamera Panasonic Lumix DMC-FZ50. Men jag är inte riktigt säker på hur filtret ska användas på bästa sätt.
Ska man använda det med kameran i macroläge? Ska man använda zoom eller undvika det?
Tacksam för tips om hur man bäst använder sig av närbilds-/förstoringsfilter!!
Tycker det är väldigt roligt med macrofotografering!
Mvh
ecaz





