Annons

Närbilds/förstoringsfilter

Produkter
(logga in för att koppla)

ecaz

Ny medlem
Hej!

Har nyligen köpt 1 st Hoya Närbildslins +3 HMC till min kamera Panasonic Lumix DMC-FZ50. Men jag är inte riktigt säker på hur filtret ska användas på bästa sätt.

Ska man använda det med kameran i macroläge? Ska man använda zoom eller undvika det?

Tacksam för tips om hur man bäst använder sig av närbilds-/förstoringsfilter!!

Tycker det är väldigt roligt med macrofotografering!

Mvh
ecaz
 
Tja, jag använder det mest på mitt kitobjektiv 18-55mm, och det fungerar utmärkt för min skull. När du fotograferar "makro" så skulle jag rekommendera att använda manuella inställningar, även skärpekontrollen på manuellt, då du har kontroll över var skärpan ska hamna.
 
ANNONS
Götaplatsens Foto