Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nätadapter till 300Ds batteriladdare?

Produkter
(logga in för att koppla)

SWERIPA

Aktiv medlem
Hej,

Kan inte motstå att köpa ett 300D-kit när jag åker till USA på lördag. Märkte att jag får ett kit, en Sigma EF-500 DG Super blixt, 256 mb minneskort, extra batteri och väska för ca 11 000 Sek, med skatter inräknat. (på B&H)

Ett problem som jag anar är dock att den medföljande laddaren inte har en transformator, dvs problem att få den att funka i Sverige.

Frågan:
Ni som har köpt en 300D i Sverige, vet ni om transformatorn är inbyggd i era laddare så att jag bara behöver skaffa en kontakt-plugg? (dvs, om den klarar både amerikanska och europeiska standarder?)

(egentligen borde det kanske vara rätt åt mig, eller hur? :)

Tacksam för alla svar. Får annars köpa en laddare i Sverige nu, så att jag inte kommer hem strömlös...

Köpte min 300D på BH i usa.
Laddaren har transformator som funkar utmärkt även här i Sverige. Det enda du behöver är en 'universal plug adapter' för att få stickkontakt som passar här. En merkostnad på ca 50 kr :)

/ Andreas

Dom flesta trafos är ju 110-220v idag så.... tror det sparar en del kronor att bara ändra stift och inte innanmätet.

ANNONS
Götaplatsens Foto