Annons

Nätadapter till Pentax istDS:en?

Produkter
(logga in för att koppla)

agnetag

Aktiv medlem
Jag har precis inhandlat en Pentax IstDS och tänkte ladda ner version 2 från Pentax. De rekommenderar att man använder nätadapter,men det verkar också funka med CR-V3 batterierna bara de är nya. Är det någon som har någon erfarenhet? Jag funderar nu på om jag ska köpa en nätadapter och vilket behov jag har av den. Jag har en passande kortläsare på datorn till SD-kortet.


Agneta G
 

reflux

Aktiv medlem
Jag har aldrig haft behov av en nätadapter till min. Rekommendationen kring uppdateringsförfarandet kan låta lite hysteriskt, de vill nog egentligen bara försäkra sig om att folk använder CRV3 (alternativt lithium AA-batterier) eller nyladdade NiMH-batterier så att inte kameran dör under överföringen.

Jag använde litihum AA-batterier och uppdateringen gick både snabbt och smärtfritt. Om du har kvar dina CRV3 som medföljde kameran eller tar nyladdade batterier kommer det absolut inte vara något problem. Nätadaptern är helt onödig, särskilt när du har en SD-läsare i datorn och inte för över bilderna direkt via kamerans USB-port.

Spara dina pengar :)
 
ANNONS