Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som använder vinylbakgrund?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har fotat med pappersbakgrunder i flera år och dom funkar ju bra och bilderna blir fina, men jag börjar vara så less på att det vita pappret som jag använder mest slits så oerhört, sen är ju folk tyvärr oftast inte speciellt aktsamma heller trots att dom står på ett papper..:)

Så nu tänkte jag att när det är dags för ny rulle att jag skulle investera i en vinylrulle då dessa iaf enligt infotext ska gå att torka av då dom blir smutsiga etc.

Så min fundering är vad har ni för erfarenhet av dessa? Ska jag köpa vit eller superwhite? Såg att superwhite kostar ca 500:- mer än "vit" Sen funderar jag också om den passar på manfrottos expand rullupphängning?


MVH Anna
 

Tigu

Aktiv medlem
Vinyl

Har en vit vinyl och den funka väl bra.
Nackdelarna den är oftast monterad på en aluminium kärna som gör att den blir ganska tung och jobbig att bära och hissa upp.
Visst man kan torka av den men den är trots det svår att få riktigt ren från skospår och dyl.
Funderar själv på en tygbakgrund.....
 
Okej!:) Jag kommer ju inte ha ha med bakgrunden utan ha den fast monterad på väggen i studion så jag antar att vikten inte blir ngt större problem då? Sen brukar jag generellt inte ha så mkt skor på fotningar då det är mestadels barn och familj i studion. Däremot blir det ju endel kräk kissfläckar och annat kul som förstör pappersbakrunden direkt men som kanske kan tänkas gå att torka bort från en vinyl?

MVH Anna
 
ANNONS