Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som testat Photax nya +400 film?

Produkter
(logga in för att koppla)
Beställde några stycken förra veckan i samband med köp av lite andra grejer. Tyvärr var de då tillfälligt slutsålda och ströks därför från min order. Nu måste jag alltså göra en order på minst 400 kr samt 95 kr i frakt om jag ska kunna testa dessa filmer, tre stycken var det fråga om. Är fruktansvärt missnöjd med photax ordersystem. Varför kan de inte lägga allt i en enkel databas, så man kan se om en vara är slut eller inte...de skulle också då kunna ha priserna med direkt på sidan istället för att enbart ha en jobbig prislista.
Vore hemskt kul att testa denna film. Tänkte precis sätta igång och framkalla egen film och denna film skulle då vara perfekt då man kan styra framkallningen så mycket.

Väntar ochså på en jävla masaa från Photax, som är restat.De sa till mig att grejorna skulle kommit förra veckan, men inget än.......

Jag har provat den, och jag tycker att den är helt ok! Den är ganska så finkorning för att vara en traditionell sv/v film.
De första rullarna framkallade jag i d-76 men då blev negativen lite grådassiga :(
Men sedan har jag använt acutol och då har resultatet blivit bra!

ANNONS
Götaplatsens Foto