Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som testat Säkra Kort?
- Trådstartare Jesper K
- Start datum
Nome Nescio
Aktiv medlem
Verkar vara jätteseriösa.
Annonsen på första sidan har ett bästeföre datum 28/2. Idag är det den 10:e.
Annars är affärsiden god. Men med tanke på priset så fär manvara väldigt selektiv på vad som skall lagaras, jag köper hellre en ny disk och lägger den hos mamma.
Annonsen på första sidan har ett bästeföre datum 28/2. Idag är det den 10:e.
Annars är affärsiden god. Men med tanke på priset så fär manvara väldigt selektiv på vad som skall lagaras, jag köper hellre en ny disk och lägger den hos mamma.
AnWi
Aktiv medlem
Tycker det låter ganska dyrt! Över 200kr per år per full CD skulle det bli med erbjudandet. Vill inte veta vad normalpriset är.
Det finns knappast någon säkerhet om 50år ändå. Vem garanterar att företaget finns kvar eller att efterträdaren/förvaltaren verkar i din sak.
Ursäkta om jag låter skeptisk men jag känner en bismak...
/AnWi
Det finns knappast någon säkerhet om 50år ändå. Vem garanterar att företaget finns kvar eller att efterträdaren/förvaltaren verkar i din sak.
Ursäkta om jag låter skeptisk men jag känner en bismak...
/AnWi
Nome Nescio
Aktiv medlem
Jag hadde en ide om att placera en disk hos min polares FTP, eftersom vi båda sitter på 10Mbit så skulle det funger utmärkt att köra den som backup.
Men nu fundearar jag på att sikta högre.
[Vilda ideer]
Varför inte göra en backupring?
Alla i ringen ställer upp med en enkel hemmaserver(P100 räcker)och disk på 200GB tillgängligt.
Med hjälp av lämpligt protokoll så kan användarna använda denna ringa av sevrar för backup, är protokoller smart skirvet med viss redundans se är alla filer tillgänliga även om några enstaka datorer tillfälligt är offline.
[/Vilda ideer]
[Vilda ideer]
Alla i ringen ställer upp med en enkel hemmaserver(P100 räcker)och disk på 200GB tillgängligt.
Med hjälp av lämpligt protokoll så kan användarna använda denna ringa av sevrar för backup, är protokoller smart skirvet med viss redundans se är alla filer tillgänliga även om några enstaka datorer tillfälligt är offline.
[/Vilda ideer]
dJb
Aktiv medlem
Jag tycker det låter skitdyrt. 699:-/år för 1Gb. Vad är 1Gb? Det är ju ingenting! Då tycker jag det är bättre att ordna säkerheten själv. Man kan bränna många dvd-skivor för den kostnaden och hårddiskar är ju jättebilliga. Det gäller ju bara att vara lite medveten om hur man lagrar informationen.
Lars Johnsson
Aktiv medlem
På Dustin kostar en extern hård-disk USB2 på 250 GB 1495 kr inklusive moms...........
AnWi
Aktiv medlem
Nome Nescio skrev:
Jag hadde en ide om att placera en disk hos min polares FTP, eftersom vi båda sitter på 10Mbit så skulle det funger utmärkt att köra den som backup.
[Vilda ideer]
[/Vilda ideer]
Det låter som en smart idé tycker jag. Haken är väl mer privata bilder. Alla i ringen kan ju se alla bilder (om man inte krypterar). Vet inte om man t.ex kan ha en PGP Disk remote. Annars vore det kanske en lösning.
/AnWi
Nome Nescio
Aktiv medlem
Man kan säkert göra protokollet så att man endast kommer åt filerna via inloggning. Det är inte säkert att filerna som helhet ligger på samma disk, poängen med att använda ett redundant sparande är att informationen skall finnas på minst två ställen.
Med det kanske är lite överkurs. Annars år det inga problem att spara bilderna i något kompriperat format som man låser med ett lösenord.
Frågan är bara vem som orkar göra ett sådant system, själv så har jag inte kompetens, endast visionen.
Med det kanske är lite överkurs. Annars år det inga problem att spara bilderna i något kompriperat format som man låser med ett lösenord.
Frågan är bara vem som orkar göra ett sådant system, själv så har jag inte kompetens, endast visionen.