Annons

några frågor runt skrivare!

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
Hej!

Har i fredags handlat in en second hand Epson 2100. nu har jag några frågor run detta!

1. är det någon skilnad mellan USB och paralel portarnas hastighet när man skriver ut? (har ont om USB platser)

2. är det PS som gäller eller fins det bättre/snabbare/smidigar program att använda för att skriva ut?

3. är det skilnad på papper kvalite, priser? var ska man handla för bra pris?

4. samma fråga som 3 gällande bläck! (har alltid skicka in och fått bilderna hemskickade,så har ingen koll)

5 nåt annat man ska tänka på?

ha en fortsatt trevlig söndag!

--J--

lacrits68 skrev:
2. är det PS som gäller eller fins det bättre/snabbare/smidigar program att använda för att skriva ut?

3. är det skilnad på papper kvalite, priser? var ska man handla för bra pris?

4. samma fråga som 3 gällande bläck! (har alltid skicka in och fått bilderna hemskickade,så har ingen koll)

2. Jag gillar PS, känns smidigt att redigera och skriva ut från samma program.

3. Ja, det är skillnad. Helst ska du nog använda Epsons eget papper för bästa resultat.

4. Samma svar som på 3, använd Epsons eget bläck.

Mitt svar blir: Använd Epson:s bläck, med prova annat papper ex v Ilford som är betydligt billigare än Epson:s papper.
Ilford har dessutom profiler till din skrivare att ladda ner, för bättre utskrifter.

Använd Epson bläck!
Använd Epson papper, eller Scandinavian Photos egna papper, som är mycket bra och billigare än Epson.

ANNONS
Götaplatsens Foto