Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som använder D700

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är några år sedan jag använde D700 ofta. Jag hade ett 17-35mm 2.8 som jag tyckte var fantastiskt. Det balanserar fint på huset. och är inte alltför klumpig. Fina färger också, detta är subjektivt förstås! Hitta ett sådant ex beg för 6000-7000 så lär du inte bli besviken. Kolla bara så att inte af-motorn håller på att haverera. Jag fotar alltid raw, af-on och så justerade jag ljusstyrkan på lcd så att den bättre matchade exponeringen (lcd-var en aning för ljus.) Även om du inte använder blixt så funkar det kanon att styra en extern blixt med den interna (ir-signal).

När jag först fick min D700 så inhandlade jag en del böcker och krånglade med inställningarna men efter ett år använde jag den ganska basic. Af-on, bländarförval, exponeringsexposition när det krävdes.

Brukar vara det enkla som funkar bäst. Tack för tips / Anna

Äger inte en D700 själv och inte heller en FX-kamera över huvudtaget, men fick däremot låna en FX-kamera från min arbetsgivare och det slutade med att jag experimenterade med den (OBS! utan att ens ha läst manualen till den!) och fick fantastiska bilder både vid inlärningsmomenten samt vid arbetstillfällen.

Tycker manualer är bara för att guida en hur alla funktioner fungerar, resten går ut på vad DU själv vill få gjort med din kamera. Böcker kan inte lära ut en mer än med vilka inställningar man ska använda sig.

Vill du få mer ut utav din kamera, köp nya objektiv och lär dig nya sätt med dem helt enkelt så får du det du efterfrågar också! :)

ANNONS
Götaplatsens Foto