Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nackdel med att synka på andra ridån?
- Trådstartare Dez
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Nackdelen med synk på andra ridån är att du förlorar tajmingen. Det blir ju en fördröjning innan blixten utlöses och då kan ögonblicket ha gått förlorat.
Jag använder nästan bara synk på första. Men nä jag plåtade enduro nyligen körde jag synk på andra eftersom det rörde sig om linjärt rörliga motiv. I andra sammanhang när saker och ting rör sig mer oregelbundet vinner man inget på synk på andra.
Jag använder nästan bara synk på första. Men nä jag plåtade enduro nyligen körde jag synk på andra eftersom det rörde sig om linjärt rörliga motiv. I andra sammanhang när saker och ting rör sig mer oregelbundet vinner man inget på synk på andra.
Walle
Aktiv medlem
ytterligare en nackdel med synk på andra ridån är vid vimmelfotograferande. Synkar man på andra ridån och kör med långa slutartider så händer det ofta att de man fotograferar tror att bilden är tagen precis efter att förblixten har brunnit av, vilket resulterar i att de hinner göra miner eller t.om. vända sig om innan huvudblixten brinner av.